Vad tänka på vid byte till Intel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-03-26 10:07

Nu ska jag äntligen byta min älskade PB 15" 1,67 Ghz mot en MBP av senaste modell!
Vad ska jag tänka på? Är flyttassistenten att rekomendera eller blir det knas med programmen som är optimerade för PPC? Hur mycket kan man välja att föra över med den? Det känns lite smidigare än att branna ner typ 60 gb filer. Allmänna tips mottages varmt..

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-03-26 11:37

Gjorde detta i höstas - körde flyttassistenten och klona PPCn - tog 40 minuter sen kunde jag fortsätta exakt där jag var...

Mina mjukvaror var i hög utsträckning uppgraderade till Universalversioner redan men det är enda grejjen du bör kolla tycker jag och det har ingen betydelse om du uppgraderar dem innan eller efter migrationen.

Sen är det bara att hålla i hatten - fartvinden är påtaglig!

• Medlem
  • 2007-03-26 12:03

Nice! Då blir det Flyttassistenten för hela slanten! Däremot vill jag passa på att ändra anvndar mappar och annat så att man får en fresh start. Kan man välja vad man tankar över till den nya så att man får tex filer dit man vill och inställningar från vissa program etc.

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-03-26 12:06

man får rätt begränsade valmöjligheter - vilka konton man vill flytta, om man vill flytta program osv...

En av poängerna är just att alla jädra passwords osv flyttas.. jag skulle nog flytta allt och rensa sen men det är ju tycke o smak.

Har sett dem som föreslår ett manuellt tillvägagångssätt men jag var grymt nöjd med assistenten...

• Medlem
  • 2007-03-26 12:17

Mitt stora problem är att mitt konto av olika (klantiga) skäl inte är samma som default kontot, och det vill jag ha nu.. Jag gör nog som du säger och rensar sen. Det tar ju flera timmar att fixa allt som man vill ändå.

• Medlem
  • 2007-04-02 16:58

Nu har jag fört över mitt gamla konto till min nya MBP med hjälp av Flyttassistenten! Det funkade riktigt smidigt, men det plockade bara över program och inställningar från användarkontot. Alltså inte filmapparna som man hade i användaren, så det tankade jag över manuellt. För de som inte vet det så kan jag berätta att den gamla datorn dyker upp som en FW-disk när man startar den med "T" intryckt, så då kan man plocka det man vill ha.

1
Bevaka tråden