Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac till LCD tv?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-25 21:07

Har en iMac Intel Core 2 Duo 20" som jag vill koppla till en HD-Ready 40 tums LCD. Vad blir bästa sättet för att koppla iMacen till denna tv för bästa möjliga bild? Finns det ett smidigt sätt eller är en Mac mini bättre och lättare att koppla i detta syftet? Vet att iMacen har en "egen" (?) dvi, men jag blir inte klok på hur man skulle koppla den till denna tv? Tvn har HDMI in och VGA in, men inte DVI.

Du köper en DVI till HDMI kabel. iMac:en har ju en mini-DVI tror man fick med adapter annars får du köpa en sån också.

Ursprungligen av screwpull:

Du köper en DVI till HDMI kabel. iMac:en har ju en mini-DVI tror man fick med adapter annars får du köpa en sån också.

Innan man springer ut och köper en DVI till HDMI-kabel är det en stark rekomendation och kolla efter så att TV:n verkligen stöder "PC" på HDMI-ingången. Samsung är ett fint exempel på en tillverkare som slopat detta stöd, vet inte hur det är på de allra senaste modellerna men R7X och tidigare har i alla fall inte detta stödet. Man kan ibland få igång det men det kan vara krångligt att få pixel-mappat.

Så har du en Samsung-TV ska du nog kolla en extra gång och överväga om du inte ska köra på VGA-kabel vilket i princip ger lika bra bild men är 10 ggr enklare!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-29 10:32
Ursprungligen av screwpull:

Du köper en DVI till HDMI kabel. iMac:en har ju en mini-DVI tror man fick med adapter annars får du köpa en sån också.

Jag kan meddela att denna adapter INTE följer med. Jag var tvungen att köpa till när jag köpte min 24"...

1
Bevaka tråden