Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remaining time....varför?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Letar efter svar på detta problem som dykt upp.

När jag ska göra en audio-inspelning så kan jag max spela in 15 minuter i en tagning. Hur och var ändrar jag detta när min låt är mer än 15 min och klpp och klistra inte är något alternativ. Har inga problem att importera audio-spår som är längre. Vad gör jag ? (Bråttom!)

Jobbar i Logic Express.

MVH
Andy

Oj ibland hittar man hjälp själv.

Ursprungligen av andy74:

Hej

Letar efter svar på detta problem som dykt upp.

När jag ska göra en audio-inspelning så kan jag max spela in 15 minuter i en tagning. Hur och var ändrar jag detta när min låt är mer än 15 min och klpp och klistra inte är något alternativ. Har inga problem att importera audio-spår som är längre. Vad gör jag ? (Bråttom!)

Jobbar i Logic Express.

MVH
Andy

Lösningen fanns visst i "set audio record path". Hittade det av en slump.

  • Medlem
  • 2007-03-25 14:04
Ursprungligen av andy74:

Lösningen fanns visst i "set audio record path". Hittade det av en slump.

Noterar road tiden mellan frågan och den egna upptäckten - 7 minuter. Hur många gånger har man inte gjort en sådan klassiker? Slitit sitt hår en lång stund, insett att man behöver hjälp, skrivit ett inlägg för att sedan några minuter senare komma på lösningen

Det är en idiotiskt grundinställning som ställt till det för mig vid en liveinspelning en gång. Jag fick stoppa mellan låtarna och i applåderna i panik försöka hitta den här inställningen...

Ursprungligen av TMB:

Noterar road tiden mellan frågan och den egna upptäckten - 7 minuter. Hur många gånger har man inte gjort en sådan klassiker? Slitit sitt hår en lång stund, insett att man behöver hjälp, skrivit ett inlägg för att sedan några minuter senare komma på lösningen

Jag har gjort några sådana , men 7 minuter säger du? :"> Jag slog mitt rekord. Slå det om ni kan.:D

Andy

Dock rätt bra att ha den förkryssad när man inte behöver spela in långa sessioner. Hjälper hårddisken att inte sprida ut filerna lika mycket. Resultatet blir ju då så klart att hårddisken inte behöver jobba lika mycket.

Det har du rätt i förstås...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-03-25 13:23
Ursprungligen av Alejandro:

har du så många låtqar osm är länger en 25 minut er då?

Liveupptagningar är i regel längre än så.

Edit: Alejandro var ett troll vars inlägg har rensats bort.

Senast redigerat 2007-03-25 13:49
1
Bevaka tråden