Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudutgång lyser rött?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har en MBP C2D och har högtalarna normalt inkopplade. Idag så drog jag ursladden, vilket inte är ovanligt och nu lyser utgången rött. Trycker jag in sladden bara lite, så slutar den lysa. Datorns egna högtalarna funkar inte, antar att den tror att jag har något inkopplat eller ngt.

Ingen som vet felet eller hur jag ska fixa? Detta hända plötsligt nu.... Det är i Ljudutgången (hörlurar) uttaget som det lyser ifrån.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-25 11:42

Själva ljuset i sig är inget fel, det är en optisk ljudutgång, och sådana lyser rött. Men när det inte är något ikopplat ska den ju släckas. Det låter nästan som att det är glapp eller så i kontakten, sådana mini-tele-kontakter har en tendens att vara väldigt känsliga.

Jaa har lekt runt lite och jaa nu gör den inte så längre... Jag har gjort en liten hemma modd med metall stativ som håller upp datorn och just en utav dessa var just under utgången, så det kanske hade ngt med den att göra.

Tack för hjälpen!

Det har hänt mig när jag har kopplat ur högtalare ur min Airport Express också. Datorn är inställd på att det är den utgången som ska användas, därför så är den fortfarande aktiv. Typ.

Kan egentligen inte någon om sånt här, men det är så som jag har fattat det.

1
Bevaka tråden