Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tradera & eBay går varsin väg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick nyss mail från Tradera ( eg. Svenska eBay ), bl.a följande gäller:

För snart ett år sedan fick eBay-familjen ett nytt tillskott genom köpet av Sveriges ledande marknadsplats Tradera.com. Vårt mål är att alltid erbjuda dig som användare Sveriges bästa marknadsplats. För att även i fortsättningen kunna erbjuda dig den bästa marknadsplatsen kommer vi framöver att fokusera på Tradera för handel inom Sveriges gränser och på eBay för internationell handel.
Hur påverkar detta mig som eBay.se medlem?

Detta innebär att eBay.se från och med 16 april 2007 kommer att upphöra som egen sajt.
Den 26 mars stängs möjligheten att lägga ut nya objekt till försäljning samt att redigera aktiva annonser på den svenska eBay-sajten men du har möjlighet att fortsätta handla fram till sajten stänger. För att lägga ut objekt till försäljning så har du möjligheten att använda Tradera för lokal handel och de övriga eBay-sajterna för global handel.
Efter den 16:e april 2007 kommer du att få två alternativ när du kommer till eBay.se:

För lokal handel erbjuder vi Tradera.com. Tradera har funnits på den Svenska marknaden sedan 1999 och är idag Sveriges ledande auktionssajt. Tradera.com kan därför erbjuda dig som säljare i Sverige fler potentiella köpare än eBay.se. För dig som är köpare kan vi erbjuda ett större lokalt utbud. För att använda Tradera behöver du vara registrerad på Tradera vilket är enkelt och kostnadsfritt. Du får då tillgång till ca 800 000 aktiva auktioner dagligen och som säljare når du över 1,3 miljoner potentiella kunder.

Om du vill köpa eller sälja internationellt kommer du att få ett antal alternativ på internationella eBay-sajter. Ditt eBay-användarnamn är unikt för eBay, du får tillgång till "Mitt eBay", och kommer även i fortsättningen att kunna använda det för att handla på olika eBay-sajter. Bekanta dig gärna med de nya funktioner och regler som gäller för användandet av tjänsterna på dessa sajter då de kan skilja sig från eBay.se. På eBay finns 222 miljoner medlemmar med över 100 miljoner aktiva auktioner en vanlig dag.

För frågor vänligen kontakta ebay@tradera.com
Med vänliga hälsningar,

Vi på eBay.se

Ja, det blev aldrig något drag på eBay.se...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-23 11:19
Ursprungligen av TZW:

Ja, det blev aldrig något drag på eBay.se...

Jag fattar inte att de inte stängde ned tradera och flyttade över kontona till ebay.se när de köpt tradera.com. Det hade varit rätt nice att ha samma konto på ebay och tradera. Nu måste man ju som bestämma sig om man ska sälja prylarna lokalt i sverige eller i resten av världen. De flesta svenskar kollar ju bara tradera.

ebay suger ju jämfört med tradera. Fattar ingenting när jag är inne på ebay.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med det globala eBay och sammalänkningen med de andra ländernas varianter. Saknar dock bild i kanten av det man bevakar eller bjuder på. Den amerikanska är fortfarande bättre även om den svenska är mer estetisk att titta på.

Har tagit det här på ett annat forum, men kan väl ta det här med. När jag hörde att eBay köpte Tradera så blev jag glad. Såsom många andra så har jag konto på både eBay och Tradera, och trodde att det skulle bli någon form av sammanslagning. Hoppades länge att det skulle bli en sammanslagning, men nu så verkar det ganska så kört...

Jag kör med samma lösenord och användar-id på båda siterna så en sorts sammanslagning är det ju. Tycker också att det är bra att det finns både lokal (Sverige) och global (världen), på det sättet så finns ju ett sorts Tradera kvar om än med nytt GUI. Är man t.ex på spanska eBay så kan man ju hoppa till bl.a det svenska utan några direkta problem.

1
Bevaka tråden