Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign: Ständigt återkommande Sök/Ersätt-"Fler alternativ"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.
Jag kör InDesign CS, version 3.0.1 och ungefär var tredje vecka har jag en sök-ersätt-process som jag är lite trött på.
så jag undrar om det finns ett enkelt sätt att "spara" en sök/ersätt-process.
Framförallt är det väl att jag byter ut alla förekomster av en font som är bold så den blir 0,5 grader mindre (först har jag bytt ut den från Times - som jag får den levererad som - via "Sök efter teckensnitt". Det borde ju oxå kunna bytas ut i den senare processen inser jag nu, men jag byter ju ut Times Regularfonten oxå, så det känns som det går snabbare i "Sök efter teckensnitt"-dialogrutan).
Sen är det lite andra vanliga sök/ersättgrejer jag kör. t ex finns inte tre-punkters-kombinationen i den aktuella fonten (Whiz Bang Euro Regular samt WhisBangEuro Bold) så den måste bytas ut mot tre enkla punkter osv.
det är inte världens jobbigaste process att skriva in det, men efter 1,5 år eller vad det nu blir börjar jag bli lite trött på den.
så går det att spara manövern på nått sätt (jag kan inte programmera skript) så hade det ju varit skönt.

  • Medlem
  • 2007-03-21 20:21

Det går inte i vare sig CS eller CS2.

Lej någon som kan scripta då.

Richard: det beror ju på hur mycket jobb det är att göra scriptet --> vad det kommer kosta.

Lite beroende på hur många och hur komplicerade de olika sök- och ersättalternativen är så skulle jag uppskatta att det tar 2-4 timmar att skapa och testköra ett sånt script.

och din timlön är

1
Bevaka tråden