Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disk: AppleStore har 18% av nyförsäljningen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt den senaste omröstningen på 99mac har mer än 18% av dom svarande köpt sin senaste Mac ifrån AppleStore. Innebär det att landets återförsäljare får allt svårare att motivera kunderna att inte göra affärer direkt med tillverkaren?

För Apple är naturligtvis AppleStore en lysande affärsidé. Dels får man direktkontakt med kunderna och dels får man mycket goda marginaler på produkterna. Den andel som annars går till distributörer och återförsäljare (och ett premium: AppleStore har historiskt sett haft högre priser än återförsäljare) stannar kvar hos Apple själva.

Det vore mycket intressant att få feedback ifrån branschfolk - känner ni av konkurrensen ifrån AppleStore och vad har ni få åsikter kring det?

Citat:

och ett premium: AppleStore har historiskt sett haft högre priser än återförsäljare

Jag tror att många med mig handlar på Apple Store pga. studentrabatten. Den gör att det blir relativt "billigt" att handla på Apple Store för studenter och lärare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Jag tror att många med mig handlar på Apple Store pga. studentrabatten. Den gör att det blir relativt "billigt" att handla på Apple Store för studenter och lärare.

Men har inte återförsäljare studentrabatter?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Men har inte återförsäljare studentrabatter?

Inte vad jag vet, Apple Store har 10% vilket gör en del.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-14 20:03

Köpte min senaste Mac (en iBook) från Applestore.. det kommer jag inte göra om.. framförallt p g a lång leveranstid. Blir nog en lokal försäljare nästa gång, speciellt sen dom jag delar lokal med köpte en 12" powerbook o fick den leverarad på 2 timmar

Lite skillnad mot mina 3-4 veckor..

Priserna känns det som det är extremt lite skillnad på.

1
Bevaka tråden