Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontrollera ljudet i olika program

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-17 15:44

Kan man, genom operativsystemet, välja vilka program som ska spela upp ljud och vilka som inte ska det? Om inte, finns det något eget program som kan hantera det?

Problemet uppstår t.ex. när jag lyssnar på musik och samtidigt surfar på hemsidor som spelar upp ljud och som inte tillåter att man i hemsidan stänger av ljudet.

Alla program har väl inte en intern ljudkontroll? Jag har iaf inte hittat det i safari.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-18 12:36

Det finns inte inbyggt i 10.4. Däremot finns det andra program som kan göra det, minns dock inte vad de heter. En snabb sökning här på forumet eller google borde kunna ge dig en länk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-24 11:48

Hm... jag vet inte om jag gjorde något fel men jag kunde bara ändra inputvolymen. Det jag ville göra var att ändra outputvolymen från olika program.

Senast redigerat 2007-03-24 12:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-24 12:14

Förlåt...skickade fel...

Där är ditt vapen! http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20128

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-24 18:30

Illa. Jag tycker det är lite för ofta som man får lida för att man inte köpte en gammal powerbook istället för en mbp. Det är lite för många program som fortfarande bara är ppc-kompatibla fullt ut (Är det inte så dessutom att de inte var så fasligt mycket snabbare än G4 1.67? Knappast 4 ggr iaf.). Det där programmet verkar dessutom aldrig komma att bli intel-kompatibelt eftersom det har slutat utvecklas och finns bara i ppc-version för OS X 10.4. Jag vet inte men det verkar inte fungera ens under rosetta. Tack för hjälpen i alla fall!

P.S.
Jag är ledsen om jag kanske är överdrivet negativ men just nu behöver jag nog bara tröstas!
D.S.

Man får hoppas att vi får funktionaliteten inbyggd i Leopard. Det finns ju i Vista.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 10:46

Hur gick det med det här egentligen? Det kom inte med Leopard va? Fortfarande användbart tycker jag. Nån som vet om det kommit ut ett program till Leopard som gör det här?

Audio Hijack Pro

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Audio Hijack Pro

Är funktionaliteten från DeTour numera inbyggd i Audio Hijack Pro, eller? Om inte, så har jag svårt att se hur Audio Hijack Pro skulle kunna vara tillämpligt i det här fallet...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Är funktionaliteten från DeTour numera inbyggd i Audio Hijack Pro, eller? Om inte, så har jag svårt att se hur Audio Hijack Pro skulle kunna vara tillämpligt i det här fallet...

Varför inte? Trådskaparen ville ha ett program där han kan stänga av ljudet på enskilda program, det kan man i Audio Hijack Pro. Sen att det inte är detour, jag vet faktiskt inte vad det programmet gör, men det är ju en annan sak. Om jag vill stänga av ljudet på Safari skulle jag använda Audio Hijack Pro iaf.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Varför inte? Trådskaparen ville ha ett program där han kan stänga av ljudet på enskilda program, det kan man i Audio Hijack Pro.

OK, hade ingen aning om det. Måste testas. Har aldrig använt Audio Hijack Pro på det sättet.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Sen att det inte är detour, jag vet faktiskt inte vad det programmet gör, men det är ju en annan sak.

Detour gjorde att man kunde skicka ljudet från olika applikationer till olika ljudutgångar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

OK, hade ingen aning om det. Måste testas. Har aldrig använt Audio Hijack Pro på det sättet.

Där ser man. Man Hijackar och trycker mute. Två knapptryck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 13:21

Ja, det funkar ju men det vore förstås bättre om det inte hade varit ett eget program utan bara en inställning som Detour verkar ha varit. Oj då, nu ser jag att det diskuterats rätt livligt världen över... Jag sökte på Detour intel mac. Tack för hjälpen i alla fall!

1
Bevaka tråden