Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook som glappar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-03-16 08:38

Hej!

Jag har en PB 12" 1.5 Ghz som fungerar klockrent, bortsett från en liten detalj. Det är så att när skärmen är nedfälld, dvs datorn är i sömnläge/avstängd, så glappar datorn i det övre vänstra hörnet. Alltså, det hörnet ligger inte mot bordsytan, vilket de andra kuddarna gör. När jag däremot har skärmen uppfälld och jobbar, så glappar datorn i det nedre högra hörnet. Datorn är knappt två år och jag kan inte komma ihåg hur länge jag har haft problemet. Jag har inte förrän nyligen kommit på att det är skärmens läge som verkar påverka vilket hörn som glappar.

Är det någon som haft detta problem och/eller vet hur man löser det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-21 20:40

Kan ju så klart bero på att bordet inte är helt rakt. Den vanligaste anledningen. Powerbooken har trots allt bara 4 väldigt låga fötter och är därför extremt känslig för hur rakt bordet är. Hade Powerbook inte haft dessa fötter hade datorn varit helt rak men å andra sidan hade du lätt kunnat repa undersidan då. Oroa dig inte, det är inget fel på datorn. Alla Powerbooks är så och det beror på konstruktionen.

Såg att du hade PB12 nu. Har PB15 själv men i och med att PB12 ju är betydligt mindre borde ju detta problem också vara betydligt mindre på den burken.

Senast redigerat 2007-03-21 21:00
1
Bevaka tråden