Köpa Mac i Italien/San Marino?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-15 21:52

Är det någon som vet hur det är att köpa Mac i Italien eller San Marino? Jag ska dit i sommar och vill gärna veta om det är billigare där. Till exempel har jag hört att man inte har några skatter i San Marino, stämmer det? Finns det Mac-återförsäljare och hur hittar jag till dessa?

Tack i förväg.

Var i san marino i somras. Kan inte säga att jag tyckte det var super billigt. Det var innan jag var intresserad av mac men tror inte du gör ett superklipp direkt. Kanske inte kollade i de bästa affärer men annars var det typ som i Italien. Dock väldigt fin utsikt och en "rolig" busstur bjöds man på med.

Google är din vän
http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=apple+san+marino&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Första träffen är ett Apple Center i San Marino (samma kedja nfinns även i Bologna etc). http://www.datatrade.sm

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-16 08:29

Såg den sajten också.. Jag sparar runt 3000:- på till exempel 20" iMac, men samtidigt får jag italienskt OS X och tangentbord. Verkar inte speciellt bra med tanke på att jag ändå får 1500:- i rabatt här med CSN-kortet.

Ursprungligen av boris91:

...men samtidigt får jag italienskt OS X...

Det finns inget "italienskt OSX". Det enda som är italienskt är texten på kartongen och den tryckta dokumentationen. När du installerar så kan du välja svenska, precis som du kan göra om du köpt den i Sverige.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-16 23:45

Det var skönt att höra! Fast dokumentationen vill jag nog ändå ha på ett språk som jag också förstår.

• Medlem
  • 2007-03-16 23:51

Vad ska du med dokumentation till?

Annars så finns väl allt på pdf att ladda hem?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-17 15:47

Tänkte att det vore bra med svenskt dokumentation ifall man ville sälja datorn när den blir gammal sen..

Det behöver du nog inte fundera på. Mina två senaste Macar har jag köpt begagnade, utan att få några böcker till. Jag tycker inte det spelar någon roll. Alla manualer finns ju att ladda ner från Apples hemsida.

ajo du fick manualer när du köpte min Mini Jesper

Ursprungligen av anjuna_beats:

ajo du fick manualer när du köpte min Mini Jesper

Ja, det fick jag, men jag skrev "mina två senaste" (vilket var en PowerMac G4 och en PowerMac G5). Din Mini var inte till mig, den var till barnen.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-18 16:39

Upptäckte att man kan spara runt 500:- på iPod Nanos och runt 1000:- på iPod HiFi i San Marino. Synd att jag redan har en Shuffle O:-)

1
Bevaka tråden