OSX växlar över till Finder automatiskt hela tiden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 13:09

När jag jobbar i ett program (vilket som helst) så växlas jag automatiskt över till FInder. Det händer typ en gång i minuten. Jag måste då klicka tillbaka till programmet för att fortsätta. Jävligt annoying.

Kan ev ha något med ett annat fel (kan ej döpa om filer) att göra, "växlingen" är ganska lik:
http://www.99.se/mac-os-x/211417-doepa-om-filer.html#post1231474

Har du någon bakgrundsprocess, hjälpprogram etc som påkallar Finders uppmärksamhet hela tiden. Stuffit kan ibland ha en del exter för sig om man aktiverat deras Finderintegrering (kontextmeny etc). Kolla i Program - Verktygsprogram - Aktivitetskontroll om det är något som är igång som inte borde vara det.

Sedan det vanliga - har du provat att logga ut, starta om etc. Samma problem om du skapar en ny användare?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-18 16:10

Det här är för creepy. Byter hårddisk, tror den är på väg att lägga av.

Om det är exakt lika lång tid mellan varje växlingär detnog någon process i bakgrunden som gör något i en ebstämd intervall.

• Medlem
  • 2007-03-18 22:24

Det är inte mushjulet eller nån annan musknapp som är mappad till "nästa program" eller nåt sånt? Blir det alltid Finder? Hur många program har du igång när detta sker?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-19 12:54

Hårddisk bytt - allt gott

Bytte hårddisk och det var nog i sista sekunden. Den var döende. En hel del filer över hela disken visade sig vara trasiga och gick inte ens att kopiera. Nu är iBooken med i matchen igen.

1
Bevaka tråden