Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på bra Gigabit-Switchar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!
Tänkte bygga lite nätverk till en filmstudio.. eftersom det ska flyta runt rätt feta filer hade jag tänkt mig Gigabit-switchar..

Några tips? bra märken, modeller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-15 12:49

HP1800 serien är mycket prisvärd, de har stöd för vlan, qos, jumbo packets vilket jag skulle använda mig av i ditt fall.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF25a/23879-23883-23883-23883-12627152-12627154.html

Ursprungligen av poddan:

HP1800 serien är mycket prisvärd, de har stöd för vlan, qos, jumbo packets vilket jag skulle använda mig av i ditt fall.

En nybörjarfråga: Vad är fördelarna med en sådan här switch som har diverse inställningsmöjligheter i jämförelse med de enklaste gigabitswitcharna? Hastigheten ska väl vara densamma?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-03-15 13:09

Eller så väljer du Linksys SRW2000 serie, ligger i samma prisklass.

Kolla vad switcharna har för kapacitet. Om du behöver fler än en switch så är det bra om dom klarar av port trunkning så kan du använda flera portar för att på så sätt få upp hastigheten och öka tillgängligheten.

ahh.. okay.. tack som fan för tipsen. jag har inte bestämt mig ännu men ja.. värdefull info är ju alltid.. .. värdefull?

1
Bevaka tråden