Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surrande MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBook Pro (core duo) har varit inne för moderkortsbyte 3 gånger, samt ett fläktbyte och en topcasebyte.

Innan förra moderkortsbytet var dator tyst, förutom att jag hade det irriterande mekaniska pipet. Efter senaste bytet är pipet borta, men datorn har börjat surra rejält. Den låter nästan som PC:n jag hade innan denna dator. Ett konstant surrande från vänster sida av datorn.

Har någon upplevt samma ljud och hur låter era MBP:n? Jag börjar vara less på att lämna in datorn, men samtidigt vill jag inte acceptera fel på min 20000-kronorsmaskin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 17:55

Inga problem med surrande här (Core 2 Duo). Trycker jag örat mot datorn så kan jag höra att fläktarna snurrar, men om jag sitter och jobbar vid datorn så är det ohörbart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 23:30

Jag hade liknande besvär med min MBP av den första generationen. Kör Apple Hardware Test och se om du får något felmeddelande. Om du får det och mm du har garanti kvar, så föreslår jag att du ber att få din dator utbytt. Med din historia av reparationer så bör det inte vara något problem.

Tack för svaren. Jag ringde apples support igårkväll, och efter några om och några men kom vi överrens om att dom skickar en bytesdator. Synd bara att jag måste vara utan dator i typ 10 dagar (det blev så, fanns ingen annan möjlighet p.g.a. diverse faktorer).

1
Bevaka tråden