Billiga och bra serviceställen i sthlm

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Salem
  • 2007-03-12 21:33

Hej. Har ni tips på något riktigt bra och helst
ganska billigt serviceställe i stockholmsområdet?
Burken måste in för reparation snarast, snabbt svar
tack...

Inte för att jag vet om de är billiga men jag gillar LAN-Master på Erstagatan 29
Har alltid fått snabb och bra hjälp där. Trevliga har de dessutom alltid varit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-12 23:25

LAN-Master ligger på Rörstrandsgatan 37 numera.

Observera uttalet förresten: rörSTRANDSgatan, inte RÖRstrandsgatan som många utsocknes tror.

Ursprungligen av Mondo:

LAN-Master ligger på Rörstrandsgatan 37 numera.

Observera uttalet förresten: rörSTRANDSgatan, inte RÖRstrandsgatan som många utsocknes tror.

Tack för det! Ja, både upplysningen och att de flyttat till mina kvarter. Fast det är klart, mest av allt önskar jag att jag slipper gå dit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-13 21:18

Bara av intresse. Vad tar dem per timme? Det är ruskigt höga summor man får betala för reparationer. Delar kan man oftast få billigt på annat håll men reparationskostnaderna är ju ofta uppe i minst 1000kr. Det finns ingen privatperson som är auktoriserad tekniker..?

klart det gör, alla auktoriserade tekniker är också privatpersoner:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 20:16
Ursprungligen av SockerConny:

klart det gör, alla auktoriserade tekniker är också privatpersoner:)

Haha, jo precis. Synd att man inte kände en sådan då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 20:18

Lan master kan alltid ge dig ett pris, oftast redan på telefonen.
Annars kostar det ganska mycket, men prata med dom i alla fall - dom är duktiga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 16:59

Pratade med dem och det var en rätt rejäl kostnad. Ingen som vet något billigare sätt. Känner mig inte helt trygg att göra en sådan här sak själv nämligen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-02 20:18

Testa Macfixaren ute vid Universitetet (08-160935). Lite företag men det brukar väl nästan vara en fördel i dessa sammanhang.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 00:27

hkim: Tack för tipset! Har skickat ett mail till dem. Precis som du säger borde det ju nästan vara en fördel med en liten firma. Dock kanske det är Apple som sätter priserna för alla auktoriserade verkstäder. Dock verkar ju det lite långsökt men man vet ju aldrig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-03 12:52

Nja, arbetskostnaden har väl Apple ingenting att säga till om? Det skulle vara konstigt tycker jag...

Passa er bara för att skicka datorn via posten till LAN-Master om ni inte bor i Sthlmstrakten! Jag bor i Örebro och har skickat min dator dit en andra gång (första gången gick allt bra) då logikkortet pajade ännu en gång...nu har LAN-Master skickat tillbaka min dator via posten och nu vet inte posten var min dator är...och det har gått en månad nu...:'(
Nästa gång jag behöver en dator fixad ska jag personligen åka till Sthlm med datorn, sitta och vänta på reparationen och åka hem med datorn i min egen bil! Punktslut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 21:09

Macrent (birgerjarlsgaran strax norr om odengatan) är absolut den bästa verkstaden jag varit i kontakt med. Vet inte hur dom ligger i pris dock, har bara varit där på garantin.

1
Bevaka tråden