Kontakta apple...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare tjenare!
Har en Macbook Pro 15" med Core Duo på 2ghz och nu har lite problem med min dator...

adaptern är lite konstig.. den laddar men lampan på min adapter lyser inte, inte så hemskt fel...

sedan har jag haft en död pixel eller hängd pixel men jag har inte heller brytt mig om det för den sitter i vänster hörn.. inte heller så fruktansvärt hemskt fel...

Ena fläkten har börjat låtit lite extra men det gör inget för min förra dator lät som en helikopter så detta är inget i jämfört...

Men!
Nu har min skräm börjat flimmrat som en galen strobolampa... det händer när jag har belastat datorn lite extra (tex. renderat.. ect) och det slutar ENBART när jag justerar ljusstyrkan.

Detta har fått mig att bli helt tokig och det är helt omöjligt att arbeta på dator nu nästan då jag belastar den typ hela tiden.. och nu vill jag kontakta apple om hur man ska kunna lösa detta problem... eller problemen förhoppningsvis...

Men jag hittar fasiken inget nummer som jag kan ringa till..
är det någon vet hur man kan firra detta eller nummret till apple? (ska ringa till dom imorgon på måndag)

Om nu man är tvungen att skicka in datorn..
Är det möjligt att få en likande dator hemskickad så man kan överföra all viktig data som jag inte kan vara utan.

Sedan hur länge blir jag utan datorn om jag inte får en ny dator hemskickad?
För jag inte kan vara utan datorn mer än knappt 1 vecka... pga allt arbete jag måste göra...

Många frågor och tankar om detta.. men.. Vad tror ni?

tack.. kom bara till http://www.apple.com/se/contact/ men där var det helt värdelöst..

ringde precis till dom och fick prata med en peter.. och han bad mig att trycka äpple + alt + p + r när datorn botade, och så bootade den om.. och enligt han så uppkommer problemet igen ska jag gå till närmaste service ställe....

vad gör den där äpple + alt + p + r valsen för nått?

Om jag minns rätt så resettar den PRAM:en.

ah okej... jag mixtrade lite med skärminställningarna "Justera ljusstyrka auto.." och tog bort det.. och sedan dess har inte skärmet flimmrat... så det har något med det att göra har jag kommit fram till.. MEN!
håll i hatten.. nu har mitt tagentbord börjat dö.. slutar helt att fungera.. i början fick jag koppla in ett externt tagentbord för att kunna göra något alls.. men av renslup råkade jag trycka på vänster högtalare så börjar tagentbordet funka igen.. fast det är lite olikt får trycka runt lite här och där på metallen för att få igång det.. så störande...
så nu ska jag ringa apple igen och jag tror att det är dags att dom lagar min dator nu!

1
Bevaka tråden