Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken toppdomän ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-03-10 12:15

Jag ska göra en sajt till en restaurang, och vill så klart ha namnet i domänadressen. Men det är ett inte helt ovanligt ord som restaurangen har som namn, och följaktligen har de bästa toppdomänerna redan registrerats.

De jag har att välja mellan är .biz, .ws, .us, .tv och .cc.

Vilken ska jag ta?

Ingen av .biz, .ws eller .cc är väl speciellt roliga. Är det inte bättre att lägga till ett ord (ex restaurang) i namnet? Typ istället för "matjord.se" tar man "restaurangmatjord.se".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-10 12:26

Ta inte någon av alternativen. Överväg att byta namn på restaurangen istället.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-03-10 12:28
Ursprungligen av boris91:

Ta inte någon av alternativen. Överväg att byta namn på restaurangen istället.

Ha ha! Jag ska föreslå det för krögarn.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-03-10 12:27
Ursprungligen av staed:

Är det inte bättre att lägga till ett ord (ex restaurang) i namnet?

Jo, jag har tänkt på det, men just restaurang är ett för svårt ord, tycker jag. Då måste man reservera sig med en massa varianter på stavningar typ; restaurang, resturang, restaurant osv. Dessutom heter inte restaurangen "Restaurang ***".

Man kan iofs sätta ett annat prefix som nattklubb eller krogen eller så också, men restaurangen heter inget sånt. Blir lite fel. Ja, ja...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-10 12:41

eller lägg till ort bara - typ namnstockholm.se

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-10 12:51

Om du skriver det tänkta namnet här så blir det nog lättare för oss att föreslå något vettigt alternativ..

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-03-10 12:55

Ska träffa krögarn i kväll och fråga om han kan acceptera något suffix eller prefix på namnet. Återkommer...

1
Bevaka tråden