Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini DVI ---> Plasma VGA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte testa koppla in minin till min plasma.
Måste man hålla på med adapters eller finns det DVI till VGA kabel?

/ Erik

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-09 14:24

Själv använder jag den medlevererade adaptern och det funkar perfekt! Det är möjligt att det finns DVI till VGA kablar, men frågan är om det är värt priset.

Edit: Kanske bra att lägga till att jag har en Panasonic 42-PV600 Plasma TV med VGA ingång.

Är det inte bättre med DVI till HDMI så får ni maximal kvalité

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-09 23:02
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Är det inte bättre med DVI till HDMI så får ni maximal kvalité

Du har säkert rätt. Frågan är bara vad man vill använda sin Mac till samt hur mycket man är beredd att lägga ut på en (bra) kabel. Själv tittar jag t.ex. inte på film via Macen. Det gör jag istället med en bra DVD spelare som jag har.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Är det inte bättre med DVI till HDMI så får ni maximal kvalité

Visst vore det bättre med DVI till HDMI men jag känner till alla problem som folk får när man ska försöka få pixelmappad bild med sådan sladd. Kör jag VGA istället så kommer pixelmappad bild inte vara något problem att få till.

Frågan är också hur mycket bättre bilden hade varit med DVI till HDMI än DVI till VGA. Har man en kort sladd med bra kvalite tror jag inte det blir någon skillnad. Och bilden blir pixelmappad vilket ingen har fått till med dator via HDMI ingången på den tvn jag har. Pioneer PDP-427XA

Ursprungligen av Jafu:

Du har säkert rätt. Frågan är bara vad man vill använda sin Mac till samt hur mycket man är beredd att lägga ut på en (bra) kabel. Själv tittar jag t.ex. inte på film via Macen. Det gör jag istället med en bra DVD spelare som jag har.

Jag lägger gärna lite pengar för att få bästa bilden med en bra kabel. Ska ha datorn till filmtittande.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-03-11 18:27
Ursprungligen av Joan Jett:

Visst vore det bättre med DVI till HDMI men jag känner till alla problem som folk får när man ska försöka få pixelmappad bild med sådan sladd. Kör jag VGA istället så kommer pixelmappad bild inte vara något problem att få till.

Vem har problem med något sådant? Och vad har din tv för upplösning?
Är det en 1366x768 kan det vara omöjligt att få till pga att alla grafikkort inte klarar av upplösningar som inte är delbara med 8. Men det gäller både vga och dvi/hdmi.

1
Bevaka tråden