Varken Airport eller Bluetooth fungerar på Vista i Bootcamp.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-08 15:44

Hej.
Jag har ett jobbigt problem med min Macbook. Varken Airport eller bluetooth fungerar på Vista i Bootcamp:(
Skivan med drivar är för Xp (only typ) testat skivan helt sämst. Inget funkar!!!

PS. Har testat Parallels helt kasst:'( .

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-08 16:46

Mycket ord som sämast och kasst där. Jag tycker att Parallels är bra, vad är det du inte gillar med det?

För att få bootcamp att fungera med Vista (det stöds inte officiellt) får man lösa det själv. Har du lust med detta är det bara att sätta igång och söka, pilla och mecka. Orkar du inte detta, får du köra XP istället.

Ett tips för att få igång Vista är att INTE använda BootCamp-skivan, utan installera Vista rent. Du skall heller inte uppgradera drivrutinerna, för då kommer WLAN att sluta fungera. Kör med dom som följer med. Söker du lite på internet kommer du märka att du kan extrahera drivare från BootCamp-skivan. På så vis kan du isntallera t.ex. ljuddrivrutinerna manuellt.

Ta det inte som ett påhopp, men en mer detaljerad problembeskrivning och bättre språk gör oftast att man får bättre svar.

Satte en bättre rubrik på din tråd

• Oregistrerad
  • 2007-03-08 18:07

Tack för svaren. Tar det ej som ett påhopp desh. Okej så här står det till Vista i sig funkar superb, men det är så att datorn bara hittar Marvel Yukon (tror att det stavas så) kabelmodemet. Är det därför alltså Jag har sökt lite på nätet men inte hittat någonting. Man kan alltid ta bort Vista och installera om utan att installera mac skivan som desh sa:) .
Jag skulle gärna vilja ha en länk av någon med drivers till Vista/bootcamp.
Mvh imorted_Assar

1
Bevaka tråden