Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera CD, problem.....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-03-07 22:08

Jag har senaste versionen av ITunes och om jag har programmet igång när jag stoppar en CD i datorn så tvärhänger sig hela datorn efter ca 10 sekunder. Det enda som jag kan göra är att bryta strömmen och boota om. Om jag däremot startar ITunes efter att ha stoppat i CDn så är det inga problem utan jag kan importera den......

Någon som har en susning på vad man ska kolla?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-03-13 21:54

Försök att med öppen iTunes
FÖRST klicka på knappen ”Bränn skiva” i nedre högra hörnet på skärmen.
En ny ruta på skärmen uppmanar Dig att lägga in en fräsch CD,
och sliden öppnas samtidigt, så att Du kan lägga in CD:n.
(Jag har antagit att Du har för avsikt att bränna den aktuella listan.)
HEJ från Geronten.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-03-13 23:54

Sorry, jag hade för bråttom att delge Dig från egen erfarenhet. Jag förbisåg, att Ditt problem handlade om IMPORT från CD till iTunes-biblioteket.
Svaret har Du redan skrivit själv. Man stoppar in CD:n och väntar tills CD:n är monterad på skrivbordet, innan man öppnar iTunes (såvida inte iTunes då öppnas automatiskt). — Apple's hemsida > Support > iTunes for Mac OS X > iTunes Tutorial visar steg för steg de vanligaste förfaringssätten. HEJ, igen och GOOD LUCK !

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-14 07:40

Du skriver inte om du kör pc eller mac, men om det är en pc kan du testa att hålla inne shift-tangenten när du matar in skivan. Genom att göra det inaktiverar du alla autoplay-funktioner som finns i Windows, det kan vara någon sådan som krockar med iTunes.

  • Oregistrerad
  • 2007-03-14 23:40

ok

Jag kör PC och vill kunna stoppa in en CD med ITunes igång utan att hela datorn tvärhänger sig, det är det som är problemet, ok Geronten?
Visst kan man stänga av programmet, stoppa i cd´n och starta om programmet för att sedan importera, det funkar, men???

Tack för tipset med shiftknappen Spyder, det löste faktiskt saken. Har tidigare provat med att stänga av autostartfunktionen under cd´ns egenskaper men det hjälpte inte.....konstigt!! Var kan man då tro att problemet sitter? Vore liksom kul att få bort problemet helt.

Tackar igen Spyder......

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-15 08:32

Xp (som jag gissar att du har) har ju en del ofog för sig, jag har själv haft problem med att få bort autostarten helt och hållet.

För att slippa det helt och hållet kan du hämta TweakUI som ingår i Microsoft PowerToys och installera det. Starta programmet, gå in under My Computer > AutoPlay > Drives och klicka bort de enheter som du inte vill ha autostart på.

(Som vanligt i Windows-världen så är det lite bökigare och lite krångligare, men det är väl därför vi gillar det....? )

1
Bevaka tråden