Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa tangentbord och mus på MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är det någon som vet hur man låser tangentbordet och musen i OS X 10.4.8 UTAN att starta skärmsläckaren, sätta datorn i vila eller något annat trams !

Ett exempel:
Jag har en MacBook och ska ha en fest! Givetvis vill jag "flasha" med att köra Front Row eller ännu bättre iTunes Cover-Flow i Helskärmläge (nya iTunesuppdateringen) MEN, jag vill inte att någon ska kunna byta låt, eller skriva någonting på datorn UTAN att låsa upp datorn först!

På så sett kan jag försöka göra en grym musikblandning (enligt mig själv i alla fall ) utan att det är någon som ska "byta låt var 30:e sekund" men samtidigt så finns all information där snyggt och prydligt med FrontRow eller CoverFlow!

Någon som kan ge mig lite tips eller ännu bättre, en lösning!

Tack för er tid kära Macanvändare!

MVH
/ Anders

Du kan ju mecka runt lite med hjälpmedel, tröga tangenter med lång fördröjning, numeriskt tangentbord istället för mus, ignorera styrplattan när mustangenter är på osv. Alternativet är ju att göra datorn strömförande, det borde avskräcka!;)

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-09 21:41

Lägg en lapp där det står "Trasig";)

iAlertU, Slå bara av att den ska låta och att den visar sin egen skärmsläckare så bör la det fungera, byta låt kan de då inte.

1
Bevaka tråden