Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 7.1 ute nu!

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-03-06 05:21

Med Apple TV (för den som nu har icke svenskt konto?)
Bättre, snabbare coverflow och bättre sorteringinställningar tyligen.
Klicka på på äpplet eller gå hit:
http://www.apple.com/support/downloads/

Coverflow

Bilder från maximac

Senast redigerat 2007-03-06 06:20

Slänger hem

Coverflow i fullskärm ser det ut som? MAGISKT! ifall så vore!

Det är så. Perfekt vid fester!

Nya sorteringsfunktionerna var guld! ÅÄntligen kan jag sortera efter efternamn. Fyll bara i nmnet med efternamnet först i "Sortera artist"-fältet, sen välj "Sortera fält" -> "Sortera artist" när man högerklickar och vips, artisten sorteras in efter sitt efternamn. Som sig bör!

Ursprungligen av Leftrustle:

Nya sorteringsfunktionerna var guld! ÅÄntligen kan jag sortera efter efternamn. Fyll bara i nmnet med efternamnet först i "Sortera artist"-fältet, sen välj "Sortera fält" -> "Sortera artist" när man högerklickar och vips, artisten sorteras in efter sitt efternamn. Som sig bör!

Så här gör man:
1. Filtrera på artist och välj en som ska sorteras om
2. Ställ in sorteringen på den första låten som kommer upp
3. Markera alla låtar (med den artisten)
4. Höger/control-klicka, och välj Sortera fält->samma artist
5. Klart! Alla låtar med artisten sorteras nu likadant.

Fast man kan bara fylla i sorteringsfälten en låt i taget, vilket är lite jobbigt. Men det kommer nog ett Applescript snart.

Coverflow i fullskärm - underbart.

Fast saknar fortfarande möjligheten att kunna byta låtar - vänd omslag och välj låt från skiva såsom i iPhone.

Sen vore det inte fel om även Coverflow funkade när man kör ett delat itunes.

Ursprungligen av draags:

Coverflow i fullskärm - underbart.

Fast saknar fortfarande möjligheten att kunna byta låtar - vänd omslag och välj låt från skiva såsom i iPhone.

Sen vore det inte fel om även Coverflow funkade när man kör ett delat itunes.

Håller med om att man skulle kunna vända omslaget och välja låt. Vore riktigt nice. Också att styra det hela via Apple Remote.. Och inbyggt i Front Row förstås.. Drömmer vidare

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-06 09:07

Coverflow i fullskärm är ju lite kul, men då får iTMS banne mig dela ut högupplösta omslag också! Dessutom, om man kör med dubbla skärmar så kan man inte köra coverflow på en skärm och jobba på den andra, för den ena skärmen blir svart istället...

Två frågor till er som hunnit installera:

Stöd för Vista i denna version?
Kan man köra Cover Flow i Front Row?

Du kan stega fram till nästa låt i samma album med äpple-högerpil. Nästa album stegar man med högerpil.

Ränderna borta?

Är det bara jag som e konstig nu eller stämmer det att ränderna är borta, dvs rutnätet som var i listerna bland alla låtarna?
/Söder

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-06 12:14
Ursprungligen av söder:

Är det bara jag som e konstig nu eller stämmer det att ränderna är borta, dvs rutnätet som var i listerna bland alla låtarna?
/Söder

De är kvar hos mig iaf (Windows).

Fast om det innebär att du är konstig låter jag vara osagt.[/I]

Ursprungligen av Spyder:

De är kvar hos mig iaf (Windows).

Fast om det innebär att du är konstig låter jag vara osagt.[/I]

Jag har med windows. Vafan...var har de blivit av då. Jag hittar inget att jag ska visa de igen och jag har startat om programet.

Kör vista dock?

/Söder

Ursprungligen av söder:

Jag har med windows. Vafan...var har de blivit av då. Jag hittar inget att jag ska visa de igen och jag har startat om programet.

Kör vista dock?

/Söder

Pinsamt. De var kvar, det var jag som har pillat på skärmen sedan jag hade igång iTunes senast och hade ändrat instälningar på den. Därför jag inte såg de svaga ränderna.

/Söder

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-03-06 16:47
Ursprungligen av söder:

Kör vista dock?

Hur funkar det då? Apple varnade ju för att köra 7:an på Vista när den kom först...

coverflow i fullscreen har jag väntat länge på. Frågan är när de ska fixa så itunes är vettig i windows. Måste arbeta med pc på jobbet och det är sjukt segt interface, för att inte tala om att se video podcasts.

Jag körde coverflow i fullskärm och styrde det med Salling clicker. Sen köpte Apple upp det, och gav det inte ens fullskärmsläge.. Fan va lack jag var då, speciellt som min CF beta gick ut. men nu liknar det nåt. Om dom fixar så man kan se backcovers oxå så förlåter jag Apple. Dax att fixa ett nytt applescript till mobilen nu då.

Kan rapportera att Aqua4iTunes inte fungerar bra tillsammans med iTunes 7.1. Låtlistorna syns inte.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Kan rapportera att Aqua4iTunes inte fungerar bra tillsammans med iTunes 7.1. Låtlistorna syns inte.

Ztaafen verkar ha samma problem med UNO

Ursprungligen av hansfilipelo:

Kan rapportera att Aqua4iTunes inte fungerar bra tillsammans med iTunes 7.1. Låtlistorna syns inte.

Samma sak verkar ha hänt med Amora theme via Shapeshifter. Höll på att sk**a på mig när jag öppnade iTunes första gången.

Önskelista till Apple:

- Coverflow med möjlighet att vända omslag

- Albumview, liknande sätt som Coverbuddy (http://www.coverbuddy.com/) och att i detta läge kunna sortera på olika sätt likt Windows media player.

Samt att dessa lägen går att köra genom delat iTunes, eller Apple TV.

- Bättre och mer anpassad metadata för Film och TV - På samma sätt som tex dvdpedia. (detta tycker jag är ett litet skämt att de inte fixat och ett stort skämt om de inte gör detta till nästa större iTunes release)

Kan tänkas att Coverflow med flippande omslag kommer i och med Leopard, och Core Animation. Den effekten på iPhone ska i varje fall vara Core Animation-baserad.

Ursprungligen av Leftrustle:

Kan tänkas att Coverflow med flippande omslag kommer i och med Leopard, och Core Animation. Den effekten på iPhone ska i varje fall vara Core Animation-baserad.

Sant sant.

Ursprungligen av Leftrustle:

Den effekten på iPhone ska i varje fall vara Core Animation-baserad.

Har du någon annan info än Steve Jobs vaga ordalag om att iPhone kör någon form av OS X som grund för det påståendet?

Ursprungligen av Merovech:

Har du någon annan info än Steve Jobs vaga ordalag om att iPhone kör någon form av OS X som grund för det påståendet?

Tycker det borde räcka och S. Jobs säger att det är Core Animation inbyggt (35.36)

Nja. Det går inte att tolka det som han säger åt något håll. Steve Jobs säger det han tycker att han ska säga utan att bry sig om ifall han tänjer något på verkligheten eller inte.

Minns att det här är en man som en gång har kört en demo av hur bra video visas på hans nya maskin, genom att helt sonika koppla in en separat videospelare under ett inledningsanförande.

Det är iofs förmodligen han som bestämmer exakt vad "OS X" och "Core Animation" är så han lär ju inte direkt ljuga vad än iPhone har för OS och hur detta OS animeringsramverk ser ut… Han sa ju iaf inte Mac OS X.

Ok så det du säger Merovech är att när Jobs säger "iPhone runs os ten" el "it gots core animation" är att han kanske ljuger - att det kanske inte alls är core animation eller ens os ten.

Ursprungligen av draags:

Ok så det du säger Merovech är att när Jobs säger "iPhone runs os ten" el "it gots core animation" är att han kanske ljuger - att det kanske inte alls är core animation eller ens os ten.

Jo. Eller det ska bli spännande att se hur OS X på iPhone ser ut när man får möjlighet att studera det lite närmare.

Bevaka tråden