Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbkamera Creative funkar med Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-05 18:32

Enligt supporten på Creative ska denna webbkamera funka med Mac - "i teorin". Men funkar den i praktiken? visste han inte.... Enligt Teknikmagasinets katalog funkar det.

http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=218&subcategory=219&product=15985

Är det någon som har erfarenhet? Funkar den både med ichat och skype?

Att köpa en webbkamera till sin kära mac är verkligen Mission Impossible!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-03-05 19:00

Verkar lite lurigt med den där. Kolla här. Enligt macam skall den fungera direkt med OSX drivisar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 19:56
Ursprungligen av onnyt:

Verkar lite lurigt med den där. Kolla här. Enligt macam skall den fungera direkt med OSX drivisar.

Tack för informationen. Man får väl köpa den och testa den - och lämna tillbaka om den inte funkar.

  • Medlem
  • 2007-05-01 21:44

Har du provat den. Vore intressant att veta om den funkar eftersom jag söker med ljus och lykta efter en webbkamera som funkar på mac.

  • Medlem
  • 2007-05-01 22:17

Har testat macam men jag får inte kameran att fungera i Skype. Fungerar bra i Macam. Är det någon som har något tips om det går att lösa eller är det ny kamera som gäller.
Skall även tilläggas att kameran jag använder är en Logitech QuickCam Communicate STX.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-05-01 22:25

Just den har jag och den funkar för mig. Tänk på att plugga den direkt i dator och inte vi någon hubb, annars funkar det inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 20:28

Köpte en Logitec webbkamera och kör med maccams drivrutin. Funkar hyfsat bra med skype, ännu bättre bild på ichat. I väntan på isight är det ett prisvärt val. Om den överhuvudtaget kommer!

Säljaren avrådde mig att köpa Creative Optia. Men det här hände före uppgraderingen till 10.4.9.

  • Medlem
  • 2007-05-05 09:20

Tack för tipset om direktanslutningen till datorn. Det är så skönt när man kan lösa ett problem.

I senaste numret av MacWorld så var det en blänkare om att eftersom det nu finns stöd för USB-kameror så finns det några som kan fungera. Den de valde att lyfta fram "som uppges funka hur bra som helst" är xbox 360 live vision. Undrar ifall det är någon som har någon erfarenhet av den samt hur den står sig i jämförelse med andra alternativ?

Har börjat ge upp hoppet om att det ska komma någon ny iSight och är ute efter en kamera som ska fungera med Skype eftersom det är video-chat med PC på andra sidan som är på tapeten.

  • Medlem
  • 2007-10-13 21:21

Jag ska tipsa mina föräldrar om en kamera. Helst ska den fungera både med OSX och Windows. Vad satsar man på?

De flesta med USB fungerar väl nuförtiden tror jag. Jag köpte en Logitech Quickcam Fusion vilken går finfint med Mac och den fungerar rimligtvis även med PC.

1
Bevaka tråden