Flac i Leopard?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade att söka och fann ej

Detta rykte är av lite äldre karaktär men jag vill kolla om någon vet mer. Är det någon som rentav sitter med en developerutgåva som vet.

Det gäller då om Leopard har inbyggt stöd för flac, vilket gör att både iTunes och Quicktime inte kommer att ha några bekymmer med detta? Om det går att rippa till flac vore väl trevligt men inte nödvändigt.

http://www.losslessaudioblog.com/2006/08/30/built-in-flac-support-coming-to-leopard/
här är länken till informationen jag känner till, vidare in i forumet som är länkat så hävdar någon att de via någon kommandorad ser ett flacstöd.

Jag ämnar gå över till mac under året (äntligen!!!) och hade tänkt att digitalisera hela min skivsamling. Men jag vill inte riktigt lägga 500 gig i apple lossless utan skulle föredra flac.

Är någon i position att sprida lite ljus?

Tack,

jon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-03 10:08
Ursprungligen av Jonkanon:

Jag ämnar gå över till mac under året (äntligen!!!) och hade tänkt att digitalisera hela min skivsamling. Men jag vill inte riktigt lägga 500 gig i apple lossless utan skulle föredra flac.

Jag sympatiserar med dig, men lossless är ju lossless! Varför kan du inte lika gärna använda apple lossless? Om du skulle vilja byta system i framtiden kan du ju koda om från apple lossless till flac utan audio-förluster, det kostar lite CPU-cykler bara.

Jag sitter i samma situation som du och tänker koda i Apple lossless. Fast helst skulle jag vilja att iTunes var lite smartare med transcodning och automatiskt kodade om i MP3 eller AAC om man synkade en iPod...

Jag har ingen information om vad Leopard kommer att stödja (och vad andra säger är nog mest gissningar), men jag skulle bli mycket förvånad (men glad) om Leopard stödde flac i iTunes. Däremot kan du ju enkelt installera kommandorads-stöd för flac, ogg, etc.

1
Bevaka tråden