Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående nyheter!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

En fråga... Varför är det så sällan det kommer nyheter? Tycker att sidan känns ouppdaterad och lite tråkig... Man vill ju inte bara läsa massa forum inlägg.... ?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-01 17:17

Ja, det vore bra att ha en sorts spalt med nyheter och bilder som uppdateras kontinuerligt.. Från Looprumors eller MacWorld eller vad det nu kan vara. Jag menar, till och med feber.se har fler nyheter än vi..

För att ha bra seriösa nyheter krävs en redaktör. Det låter ju så enkelt att ha dom på sidan, men för att de ska fungera måste man ha nån som lägger ner massa tid på det. Det finns nog inga pengar att betala ut för detta men nån av er kanske är frivilliga att göra det gratis?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-01 17:31
Ursprungligen av MarMan Hollow:

Hejsan!

En fråga... Varför är det så sällan det kommer nyheter? Tycker att sidan känns ouppdaterad och lite tråkig... Man vill ju inte bara läsa massa forum inlägg.... ?!

Vi har inte haft något fokus på nyheter på snart ett år nu. Det tar en stor mängd tid och är svårt att hålla up to date. Framförallt när ingen får betalt.

Känns sidan tråkig pågrund utav det så har du nog förväntat dig lite fel typ utav sida tycker jag. Vi är just ett flera forum och en form utav community. Vill du träffa folket runt omkring så har vi på 99mac haft en hel del Macpubbar runt om i sverige. De i Umeå är speciellt duktiga på detta...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-01 19:06

Men ni skulle ju iallafall kunna visa alla nyare nyheter från någon sajt ni anser vara lämplig - redan det väcker uppmärksamhet och skapar nya trådar. Dessutom försvinner behovet att surfa in till andra sajter än 99.se.. Tjänar inte alla på det? Vore ju bra med all-in-one trots allt.

Jag kan ställa upp med att skriva om nyheter, men bara deltid då studierna tar läskigt mycket tid.. Går ju även att dela upp arbetet mellan olika personer, t. ex att en person tar macrumors.com och looprumors.com, en annan tar MacWorld i olika länder, osv.

Ursprungligen av boris91:

Men ni skulle ju iallafall kunna visa alla nyare nyheter från någon sajt ni anser vara lämplig - redan det väcker uppmärksamhet och skapar nya trådar. Dessutom försvinner behovet att surfa in till andra sajter än 99.se.. Tjänar inte alla på det? Vore ju bra med all-in-one trots allt.

Tror inte någon nyhetssajt vill att vi publicerar hela nyheter från dem och på så sätt snor en del av deras direkta besökare och ev annonsintäkter. Publicering av rubriker och ev en inledning kan säkert accepteras, men då man ändå måste klicka sig vidare för att läsa kan man lika gärna besöka sajten direkt.

Kan nog instämma med dig till en viss grad...
Men jag tror inte att alla som besöker 99 har välidgt bra insikt på dom olika mac relaterade nyhets sidor...?

Ursprungligen av Christofer:

Tror inte någon nyhetssajt vill att vi publicerar hela nyheter från dem och på så sätt snor en del av deras direkta besökare och ev annonsintäkter. Publicering av rubriker och ev en inledning kan säkert accepteras, men då måste man ändå klicka sig vidare för att läsa kan man lika gärna besöka sajten direkt.

Ursprungligen av MarMan Hollow:

Kan nog instämma med dig till en viss grad...
Men jag tror inte att alla som besöker 99 har välidgt bra insikt på dom olika mac relaterade nyhets sidor...?

Förstår inte riktigt vad det har med saken att göra... problemet är att de som skriver för andra sajter inte får ut lika mycket av mödan om läsarna inte längre behöver besöka sajten. Det skapar mindre annonsintäkter och mindre engagemang i form av nyhetskommentarer. Att andra sajter ska göra jobbet medan själva diskussionerna sker här går inte ihop sig i mina öron.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 19:31
Ursprungligen av Christofer:

Tror inte någon nyhetssajt vill att vi publicerar hela nyheter från dem och på så sätt snor en del av deras direkta besökare och ev annonsintäkter. Publicering av rubriker och ev en inledning kan säkert accepteras, men då måste man ändå klicka sig vidare för att läsa kan man lika gärna besöka sajten direkt.

Inte hela! Vi skriver om... Jag kan.

Att sidan är mer forum inriktad förstår jag... Men det har ju Alltid varit ett forum men där nyheter var upplaggda allt mycket oftare förut...

Jag kan absoult ställa upp på att checka nyheter osv... Och inte behöver jag ha betalt för det heller. Tycker bara att besökarna ska känna sig ännu mer nöjda, och för att försöka uppnå det så måste Vi ha en kontinuerlig update av nyheter. Tycker jag

  • Medlem
  • 2007-03-05 20:47

http://www.99.se/musik/ så har vi gjort såhär:
1. Forum för nyhetstips: http://www.99.se/nyhetstips-kring-musik/
2. Nyhetsforum: http://www.99.se/musiknyheter/

Det som befinns hålla tillräckligt högt nyhetsvärde flyttas till nyheter. Ganska enkel lösning.

1
Bevaka tråden