Liten enkät om Kernel Panics

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-03-01 06:30

Efter att ha hängt på forumet ett par år och (mest) läst mängder av matnyttigt slår det mig att man ser betydligt fler trådar med rubriken KP/Kernel Panic nu än för bara ett par år sedan. (Det kan även vara så att jag sedan jag själv råkade ut för sådana är betydligt mer upmärksam.)

Hursomhelst. Skulle det inte vara trevligt om alla vi som drabbats av KP:s kunde berätta om dem och eventuella lösningar i en och samma tråd? Ett litet Kernel Panic-lexikon för den orolige så att säga...

Om jag själv ska börja så drabbades jag av otaliga KP:s förra sommaren. Efter mycket huvudbry kom jag fram till att felet endast uppträdde när jag använde torrent-programmet Transmission för att försöka ladda ner EN specifik fil. Det slog aldrig fel, så fort jag försökte så tog det allt från fem minuter till en dag, sen var det kört. Efter ett tag insåg jag fakta och slutade ladda ner just den filen (Mission Impossible 3 för dem som undrar) - Tadaaa, problemet löst! Datorer är konstiga.

Ser fram emot att få läsa många tragiska/komiska/löjliga berättelser om hårdvaru- och mjukvarufel, märkliga supportlösningar etc.

Nu måste jag till jobbet. Hej!

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-01 08:52

Är inne på 4 bytet av RAM i min G5 2x1,8. Förut så fick jag KP då oc då och med ökande frekvens, för att slutligen tvingas byta. Nu fryser den sej istället. Ungefär en gång i veckan. Ska skaffa ny snart.
Lustigt nog är det ofta när jag använder Firefox.

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-01 09:20

Jag har under de senaste 2 åren bytt logikkort, minne 3 gånger samt hårddisk 2 gånger i min G5 2x2. Frekvensen på KP har sjunkit från några stycken/dag till nästan ingen men de kommer lite då och då nu också.

För mig var det iaf minnet i första hand och en defekt HD i andra hand som var de stora syndarna.

1
Bevaka tråden