Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med den externa hårddisken...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag har alltså problem med min LaCie Porsche. Jag har varit hemifrån några veckor och har haft med mig min externa hårddisk som under denna tid varit kopplad till en PC och fungerat felfritt. Idag kom jag tillbaka hem igen och nu då jag kopplade in disken så märker jag att jag inte kan ändra eller lägga till filer på den, inte heller att ta bort filer från den går. Annars funkar den som den ska verkar det som, iTunes kommer åt min skivsamling som jag lagt där osv. Då jag kollar infon på den under "Ägare och behörigheter" står det att jag ska kunna läsa och skriva...

Någon som har någon idé om vad som kan vara på tok?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-28 12:27

Har du formaterat den på PC:n i NTFS? Disken måste vara formaterad med FAT32 för att både pc och mac ska kunna läsa och skriva till den. Det finns ganska många liknande inlägg på forumet, sök runt lite så hittar du säkert fler svar.

Nja, har inte formaterat den och den är kvar i FAT32, vilket jag valde just för att kunna använda den på båda systemen... Tack för snabbt svar iaf. Någon som har några andra idéer?

Senast redigerat 2007-02-28 14:53
1
Bevaka tråden