IMac 17" eller PM G4 1Ghz? Hjälp mig välja!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-08 11:59

Har äntligen fått personal-dator-erbjudandet från västragötalandsregionen, och mac ingår!

Så nu ska min Ibook 500 få sällskap.

Men ska jag välja en Ibook 17" eller en PM G4 1Ghz med 17" (eller kanske 20"?) skärm?

Den ena är snyggare, den andra kan byggas ut mer och lättare.

Airport blir det i alla fall. Plus kanske JBL-högalrna?

Hjälp!

Om båda räcker för det du ska göra och du inte har några stora krav på utbyggnad så är det väl mer en smaksak.

Hur mycket plats har du att ställa datorn på?
Vilken tycker du är snyggast?
Spelar priset någon roll?

Och kanske det viktigaste, vilken känns mest "rätt"?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-08 12:07

Tja?
Du har en portabel, vad passar inte bättre till en portabel än en stationär? Jag skulle ta Powermacen direkt, ok iMacen är snygg men sedan då? Möjligheterna är oändliga med en Powermac, iMacen är klar från start... (Det är ju iofs ett starkt köpargument) Svårt att avgöra när jag inte vet ditt behov, men med en iBook & en Powermac har du kraft för vilket användningsområde som helst...

Lycka till. (får bara köpa PC vid "personalköp")

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-08 13:02

PM med 17" blir ca 100 kr (av bruttolönen) dyrare i månaden, om jag tar 20" blir det ytterligare 170 kr.

Men det är nog detta som det lutar åt ändå. Tar lite mer plats, men bättre potential. Vet någon om 1Ghz låter massor elelr är det bättre nu? Detta skulle ju kunna tala för imacen annars.

17" eller 20"? Är det stor skillnad i praktiken/upplevelsen?

Powermacen låter fortfarande, men inte lika mycket som tidigare. Om du är känslig för fläktsurr så är iMacen mycket bättre på den punkten.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-09 12:58

Är imac helt tyst? Läste något om att fläkten går ganska mycket.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-15 10:30

Nu är det beställt. PM 1Ghz, Apple 20" skärm, JBL-högtalarna (ser ut som stormtrupper!), airport extreme basstation plus kort (plus ett vanligt airport-kort till min ibook), laserskrivare Lexmark e321 samt C-Pen 10.

Så nu är det bara att vänta. Alldeles för länge.:D

• Oregistrerad
  • 2003-04-15 12:53

Ja väntan blir lång för oss. Mitten av juni trodde supporten när jag frågade. Hoppas att de överträffar sig själva. Tror du kan få problem med att beställa två airportkort tyvärr. Läser man på beställningssidan kan man bara beställa en sak ur varje kategori. 1 skrivare, 1 router, 1 scanner m.m Hoppas att du kan få två kort ändå.

Jag föll för iMac 17" istället. Passar in mycket bättre på barbordet istället powermac. Fast airport blev det här med efter en del funderande. Och de coola högtalarne med

/Johan

1
Bevaka tråden