Apple Store under all kritik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska försöka göra en lång historia lite kortare.

Fick ett mail att jag begärt att ändra lösenord till Apple Store trots att jag inte begärt det så möjligtvis har någon annan försökt logga in alternativt komma åt mina inloggningsuppgifter.

Då jag har mitt kontokort inlagt hos Apple Store så bestämde jag mig för att kontakta dem för att jag kände mig lite orolig.

Försökte ta bort kontokortsuppgifterna alternativt deaktivera kontot online vilket visade sig vara omöjligt.

Gick in under "kundservice" på hemsidan och därefter "kontakta oss" ringer upp det angivna numret och förklarar situationen varpå den jag talar med hävdar att "jag kan inte hjälpa dig, du måste ta kontakt med teknisk support" han kopplar mig dit och hon säger att "jag kan inte hjälpa dig du måste tala med Apple Store".

Ringer upp Apple Store förklarar ytterligare en gång blir återigen ombedd att tala med teknisk support, blir kopplad dit, förklarar mitt ärende hon säger att hon inte kan hjälpa mig utan det är Apple Store som hanterar detta. Jag förklarar att jag ringer till Apple för att få hjälp med en som jag ser det en säkerhetsfråga och att dom måste väl ha en rutin för att hantera den här typen av frågor. Gissar att hon tyckte jag var bevärlig för det nästa som hände var att hon la på luren........

Ringde återigen upp Apple Store, förklarade och fick slutligen svaret att den här typen av ärenden hanteras i Kalifornien och på grund av tidsskillnaden kunde dom inte göra något.

Så okunnig, aningslös och oproffsig hantering av ett ärende har jag sällan eller aldrig upplevt.

• Oregistrerad
  • 2007-02-25 21:32

Det lät verkligen dåligt... fy donk!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-03 15:50

Låter som byråkrati i allmänhet.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-03 19:51

Pellib, du få gärna skriva om du fått allt att funka..

Ursprungligen av boris91:

Pellib, du få gärna skriva om du fått allt att funka..

Har ännu inte lyckats få kontot inaktiverat. Fick ett mail från en Applerepresentant som förklarade att de inte kan inaktivera kontot för de måste ha spårbarhet vid bedrägeriförsök.

Jag har full förståels för att de har behov av att spara kontouppgifter men trots det så måste det finnas en möjlighet att inaktivera kontot. Uppgifterna kan de ju spara oavsett om kontot är aktivt eller ej.

Förstår inte varför jag inte kan inaktivera kontot då jag inte vill fortsätta vara en aktiv kund hos Applestore.

Låter ruttet värre.. de borde verkligen skämmas...DE BORDE! ..men de gör inte.

• Medlem
  • International user
  • 2007-03-08 16:03

Jag fick faktiskt ocksa ett sant mail har om dagen...

1
Bevaka tråden