Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast Vista på iMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-25 10:42

är det möjligt att göra en "ren" installation av Vista på en imac,
alltså endast vista, inte via Bootcamp eller Paralleles ?
det går ju inte att formatera/installera från Vista -skivan !?

Det måste väl gå att formatera från Vista-skivan? Har bara installerat det ett par gånger än så länge, men visst finns det väl funktioner för detta?
Annars kan du ju starta upp macen på en XP-skiva, formatera med den, avbryta installationen och starta upp macen igen med Vista-skivan. Borde inte det funka?

Jag gjorde precis det du vill göra men med XP i fredags på en maskin. Att tänka på är att är lite meck med att få BootCamp-drivarna att funka i Vista.

  • Medlem
  • 2007-02-25 11:21

[/QUOTE]Jag gjorde precis det du vill göra men med XP i fredags på en maskin. Att tänka på är att är lite meck med att få BootCamp-drivarna att funka i Vista.[/QUOTE]

behöver jag Bootcamp -drivarna ifall jag gör en ren Vista-instalation, alltså inte med Bootcamp ?

Jepp! Vissa saker hittar Vista automagiskt (tex grafikkortet har jag för mig) men alla Apple-specifika saker som trackpad-filter (för scroll och högerklick på bärbar) och Eject-knapp på tangentbord funkar inte utan BootCamp-drivarna.

Men, jag hittade just denna sidan: http://www.geocities.com/nja469/

1
Bevaka tråden