Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stort bibliotek till iPhoto

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-02-22 20:30

Jag har upptäckt att det i iPhoto går att skapa hänvisningar till en filstruktur så att inte iPhoto skapar en egen struktur (i Inställningar->avancerat kan man ju avbocka kopiera-alternativet). Jag använder vanligtvis Extensis Portfolio men eftersom möjligheten finns vill jag även använda iPhoto eftersom det är så bra integrerat i iWeb mm.

Det jag är orolig för är att iPhoto ska påverka bilderna på något sätt som jag inte har räknat med. T ex lägger tydligen iPhoto till en profil om inte bilden har en sådan bifogad redan. Läggs denna till bilden eller till iPhoto?

Kommer iPhoto att upptäcka bilder som jag lägger till/ändrar i strukturen?

Finns det något annat att tänka på?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-06-21 17:17

Tar upp den här tråden igen ...

Hur gör jag för att bibehålla en filstruktur i iPhoto, alltså hur får jag iPhoto att skapa album av mappar i strukturen?

Och hur gör man för att hålla reda på orginalbilder (tex raw och jpeg), arbetskopior (tex psd eller tiff) samt klara bilder (jpeg eller tiff) i iPhoto?

Ytterligare en fråga; hur många gb bilder har ni lyckats klämma in i iPhoto utan att det kraschar eller blir outhärdligt segt?

1
Bevaka tråden