Apple WWAN support update 1.0 - VARNING!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har släppt "Apple WWAN support update 1.0" genom programuppdateringen och jag vill härmed utfärda en varning till dem som använder Novatel XU870 för att accessa 3G-nät. Syftet med uppdateringen är gott, erbjuda OS X-integrerat stöd för en mängd 3G-kort med bättre drivrutiner är vad korttillverkarna levererar.

Tyvärr var det smått katastrofalt för mig. Uppdateringen pajade helt min Telia 3G-uppkoppling och satte igång ett härligt krasch-kalas. Enda vägen ut är att radera det som uppdateringen installerade (se inlägg på www.macfixit.com för detaljer), radera nätverksportar som skapats och installera om de gamla drivisarna från Novatel.

Uppdateringen verkar bara vara för US - har man XU870 så säger drivrutinen, under det korta ögonblick innan UIServer kraschar och startar om, att det är Cingular man är ansluten till. Kanske har Apple inte fattat att det här kortet säljs över hela världen och är operatörsoberoende.

Jag har rapporterat buggen till Apple och Novatel.

Edit: pinsamt syftningsfel. :">

Senast redigerat 2007-02-21 17:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-21 14:13

Inte för att jag har ett sådant kort, men tack ändå för varningen. Sånt här uppskattas.

1
Bevaka tråden