DVD fastnade - bör jag oroa mig?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-19 13:03

Igår fastnade en DVD-skiva i min MBP15 2,0. Den försökte mata ut skivan, men det verkade ta stopp på vägen - man hörde hur den åkte tillbaks. Efter 4:e försöket vinklade jag datorn 90 grader så skivan matades ut neråt - då gick det. Järv som jag var tryckte jag snabbt in en annan skiva och testade. Det fungerade då utan att jag behövde vinkla daton - flera gånger om.

Frågan är vad femtan det var som stoppade den.. Man blir ju orolig att problmet skall upprepas.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-19 23:01

Nä tycker inte du borde vara orolig. Shit Happends. Skivan har kanske legat lite fel när du tryckt in den eller något. Vet ej hur det är på en Mac med oftast på enheter för PC vad jag vet så är där ett litet hål att sticka in en nål eller ett gem som manuellt "mekaniskt" öppnar enheten. Dock skulle det hända fler gånger så kanske du ska gå till nån som kan titta på det.

Jag anser att det värsta som kan hända är att DVD-enheten går sönder. Vilket då borde bara vara att köpa ny. Vilket du isåfall får göra redan nu om du vill vara säker på att det inte händer igen. Men där är 2 nackdelar, du bytar kanske helt i onödan så det är bortkastade pengar eller så får du kanske en ny som det händer samma sak med

1
Bevaka tråden