Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-kort till Powermac G5

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och letar efter ett TV-kort för en G5 Powermac ( 2x1,8 ) och hittar bara "Miglia AlchemyTV DVR för PowerMac G4/G5 (PCI)" som Macoteket har. MEN nu är snart hela Sverige digitaliserat då det gäller TV och vad finns då att välja när man föredrar att ha *motagaren* inne i själva datorn... jag är inte speciellt intreserad av AppleTV. Det räcker för min del att komma åt Boxers fria utbud från det digitala marknätet. Kortet få gärna klara av att lägga ut bild till en monitor ( inte dators skärm eller TV )... pratar om riktig studiomonitor.

Nackdelen med PCI-korten är att de som funkar till mac enbart fungerar med programmet iTele, vilket inte på långa vägar når upp till EyeTV.
iTele finns på http://www.defyne.org/dvb/
Under MMInput-drivrutinerna finns en lista med PCI-kort som funkar.

Jag tror det där Migilia har en egen programvara också men jag har ingen aning om ifall den är bra eller dålig.

Lägga ut bilden på en extra monitor klarar väl vilket program som helst, det är väl bara att dra över fönstret till den andra skärmen?

Hade jag varit du hade jag nog bitit i det sura äpplet och köpt en sån där mottagare man sätter i usbporten av den enkla anledningen att Eyetvprogramvaran är hästlängder bättre än iTele.

1
Bevaka tråden