eps-pdf krångel

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har arbetat med stora kartor i Illustrator med både banor och länkad psd-bakgrund. Eftersom jag endast ska ha en liten del av kartan har jag gjort en markeringsram och spara en kopia som eps. När jag monterar bilden i IDCS2 (på en sida med flera lager, text, foton, etc) och sedan gör pdf för tryck så blir delar av kartbilden pixlig (all text och en del höjdkurvor). Se bifogad fil.

Om jag öppnar ett nytt ID dokument och monterar kartbilden där och gör pdf på samma sätt blir bilden korrekt. Se bifogad fil.

Sparar jag bilden som pdf i stället för eps fick jag höjdkurvorna rätt men delar av texten på kartan blev hackig.

Jag fattar ingen ting.

Ofta är det man ser på skärmen av en epsf endast en lågupplöst bild. Vid utskrift blir den sedan högupplöst. Kan det vara en idé som leder dig på spåren.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-02-17 18:45

Har du kollat dina förenklingsinställningar för genomskinlighet?

Skärmbilden kan kanske vara svaret. Jag försöker se med lupp på en svartvit utskrift från laserskrivare, men det är så smått. Men , jo bokstäverna ser inte taggiga ut. Men varför blir skärmbilden fel i vissa sammanhang och inte i andra?

Det där med inställningar för genomskinlighet är över min nuvarande kunskapsnivå. I vilket program menar du? I vilka sammanhang är de viktiga?

1
Bevaka tråden