Mobilt Bredband från Tele2

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Någon som prövat Tele2s Mobila Bredband via 3G?
Ett USB modem som man kopplar in via USB. Ska funka både på Mac och PC. 169:- i månaden inkl 1Gb trafik.

Jag tycker att det låter bra och billigt! Lite osmidigt att ha ett usb-modem hängande bara...

Vilka alternativ finns? Telia har ju en variant med pc kort eller modem, som kostar 89:- i månaden, med gratis på helger men att det kostar på vardagar, och då kostar det 15:-/Mb vilket känns lite väl dyrt... Och där står det inte ett ord om oss Mac-användare. I alla fall inte vad jag hittar. Deras sida är å andra sidan ganska värdelöst uppbyggd...

Jättetacksam för snabba tips!

Tre har just nu en äckligt trvisam kampanj där man får Turbo-3G (3.6 Mbit) för 199 kr/mån. Kampanjen gäller till april, tror jag. Man får dock betala USB-dongeln själv. Turbo-3G, eller HSPA som det också kallas är under uppbyggnad och fungerar för närvarande bara i våra 3 största storstäder, men det verkar dock lovande som f-n!
Sa jag att det var obegränsad nedladdning?

edit: det finns instickkort på tre också, vet dock inte om de funkar till mac, deras USB-donglar skall enl. uppgift fungera utmärkt till mac.

1
Bevaka tråden