Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte hämta office-uppdateringar från MS sajt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 10:10

Har inte kunnat hämta de senaste två uppdateringarna till MS Office 2004 från Microsofts hemsida. Ej heller flip4mac, som verkar ligga på samma server. Är det bara jag som har problem? Någon som har hittat någon spegelsajt för uppdateringarna? Skulle väldigt gärna vilja uppdatera nu...

  • Oregistrerad
  • 2007-02-16 12:15

Fick inte du med Microsoft Updater (eller vad det heter) när du installerade / Köpte Office paketet? Fick du med den så är det bara att köra den så hämtar den och installerar helt automagiskt Annars så är det väl bara och vänta på att MS gör en ReBoot av sina servrar så du kan tanka ner...

Länka gärna till sidan du inte kan ladda ner från...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 12:19

Jo, men updatern fungerar inte heller!

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/Office2004/Office2004_1134.xml

Testa att ladda ner den svenska filen... das geht nicht.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-16 18:16

Konstigt, jag plockade ner den häromdagen.
Vänta, testar.......Funkar prima nu. För mig iaf.

Yes!!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 18:48

väldigt märkligt. för mig laddar den bara och får timeout. har hämtat andra filer idag utan problem. Bara MS sajt som strular för mig.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 19:00

Nä, ta mig tusan. det fungerar absolut inte. Om någon ville dra hem de båda nedanstående filerna och lägga dem på en egen ftp eller liknande, vore jag evigt tacksam.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a0879302-210f-4e9f-a522-3100ecbad52f&DisplayLang=sv
samt
http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/Office2004/Office2004_1134.xml

Vad får du för resultat om du öppnar Terminal och skriver traceroute download.microsoft.com?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 19:39

efter en stund säger den:

traceroute: unknown host download.microsoft.com

Prova att lägga DNS-servern 130.239.8.10 högst upp i listan över DNS-servrar i Nätverksinställningarna i Systeminställningar och testa att ladda ner uppdateringarna. Kör traceroute igen om det inte fungerar.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 20:44

Shit, nu fungerar det! Vad var det där med dns-thingyn då? Varför har man inte den som default?

130.239.8.10 är den DNS-server som står på Umeå Universitet.

Det finns massor av DNS-servrar runtom i världen som hanterar översättningen mellan domännamn och IP-nummer. De flesta Internetleverantörer brukar ha egna DNS-servrar som automatiskt används av användarna. Tyvärr kan det ibland bli fel i DNS-servrarna som gör att de skickar dig vidare till fel IP-nummer. Om man explicit väljer en annan DNS-server som inte har samma fel dirigeras man istället om till det korrekta IP-numret. Troligen kommer felet i din Internetleverantörs DNS-server att försvinna automatiskt inom kort då DNS-servern uppdaterar informationen om Microsofts domännamn, men det gör inget att använda andra DNS-servrar om man vill.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-16 21:56

ah, jag förstår. Tack så mycket!

1
Bevaka tråden