Har någon fått tillbaka pengar för skrivarköp?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag köpte min MacBook i november 2006 (med studentrabatt) så var det ett erbjudande om att få tillbaka en summa (tror det var 850:- om jag inte minns fel) pengar om man köpte en skrivare samtidigt. Man skulle fylla i ett rabattpapper med allsköns uppgifter för att få dessa pengar tillbaka. Nappade på erbjudandet och såg framemot att få en gratis skrivare.

Nu till frågan, har någon fått tillbaka sina pengar? Jag har inte fått några...:'(

Senast redigerat 2007-02-24 21:20
  • Medlem
  • 2007-02-27 22:31

tror d ska ta 8 veckor tills dom dätts in på kontot! återkommer om jag får lr ej!

Köpte min Mac i slutet på november och skickade in "rabattansökan" runt 10 dec. Det stod i villkoren att det kunde dröja upp till 8 veckor innan behandlas. Ringde till dem i mitten på februari och fick svaret att de hade mkt att göra och att min ansökan "precis hade öppnats" och därför kunde det dröja typ upp till 8 veckor till :S.... Blev lite sur men insåg att det inte fanns mkt att göra... Men vips en vecka senare så satt pengarna på kontot... Kan det haft att göra med min påtryckning? Vem vet...

Ok BrasseHasse, det låter som att man får lyfta luren och ringa Apple då!:) Tack för svaret! Edit: Hann aldrig ringa, pengarna kom idag! Det tog ett tag men jag fick iaf tillbaka dem!

Senast redigerat 2007-03-01 11:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 18:17

Pratade med dem angående detta, de hade tydligen problem att hinna med alla ärenden. Men till slut ordnade det sig (efter ett samtal med supporten). Jag var dessutom några dagar sen med att skicka in den, men eftersom jag hade problem med leveransen så löste det sig ändå.

För ett par år sedan köpte jag en skrivare tillsamans med något annat, vilket gjorde att jag skulle få tillbaka pengar. Det kom inga. Jag mejlade och fick kontakt med en tjej på Apple Irland. Hon var hjälpsam, men hävdade att det var något externt företag i England som skötte dessa utbetalningar. Efter sju-åtta månader och många kontakter med Apple fick jag så en check i pund. Denna skulle enligt banken kosta ungefär lika mycket att lösa in som själva beloppet. Till slut fick jag, tack vare den trevliga Apple-tjejen mina pengar, tror jag. Men jag kommer aldrig att nappa på liknande erbjudanden från Apple igen.

Jag köpte en macbook förra hösten och fick vänta nästan dubbla tiden på att få mina pengar för skrivare och iPod. Helt oacceptabelt naturligtvis, så jag meddelade Apple detta. Det tog några telefonsamtal från tolfte till sextonde veckan efter att jag skickade in de papper de ville ha. Jag fick förklara hur det låg till några gånger innan det löste sig och jag fick kontant kompensation för att jag fick vänta. Jag jämförde med deras finansieringslösning för att räkna fram rimlig ränta på mina pengar under den tid de hade dem efter utlovad frist..

Jag förstår inte varför man inte kan göra avdraget direkt vid köpet, förutom att jag antar att de tjänar pengar på folk som inte orkar tjata och härja när de inte får sina pengar. Det minsta man kan begära vore att sköta processen på ett snyggt sätt. De skyllde på stort intresse förra året, vi får se om de blir lika överraskade i år.

1
Bevaka tråden