Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på portabel HDD som funkar till Pb?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en WD passport 160 GB som inte verkar gilla min Pb 17".
Har ni några tips på portabla diskar som funkar med Pb, alltså diskar som inte kräver extern strömförsörjning?

Senast redigerat 2007-02-15 19:42

Köpte just en Lacie P3 idag på 160 gb vilken funkar fint som f*n direkt ut från lådan... Den finns ju i mobile utförande med. Har hört mycket gott Lacie så kolla in den!

Kolla in inet.se...

jo, har en Lacie Porsche design, den fungerar utmärkt. Dock har den extern strömförsörjning, jag vill kunna ta med mig informationen vart jag än går (mestadels foton), utan att behöva koppla in den till ett externt strömuttag. USB-porten borde ju räcka tycker man

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-15 22:21

Har kört en LaCie Rugged 120 GB i några månader nu. Funkar alldeles utmärkt. Denna modell tar ström från firewirelinan, ingen extern strömförsörjning alltså. Tror dock att någon modell i Rugged-serien är beroende av extern ström, kanske 100 GB/7200.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 22:30

I stort sett alla externa med 2,5" diskar i klarar att drivas utan extra el. En lite dyrare men jäkligt grym typ är: "La Cie Little Big Disk 200GB Triple Interface 7200 RPM". Kolla in den om penga inte är en så viktig faktor.

Jo, men vissa passa tydligen inte till powerbook G4 15" å 17" modeller, ety de levererar för lite kräm i usb2-portarna. Firewire funkar ju förvisso, men det säljs inte så många portabla modeller med firewire. Är dessa ovanstående kompatibla med powerbook?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 14:47

Den jag nämde har FireWire. Tycker det ä ganska många portabla hårddiskar med FireWire. Kolla exempelvis på macoteket.se eller yfo.se där finns ett antal.

Det är nog f*nimej värt att lägga en 5-hunka extra för att få FW800 på en portabel disk! Man får gå ner lite i storleken, men va fn... Tackar för edera råd mina herrar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 17:47

Den La Cie på 200 GB som jag tipsade om drar verkligen nytta av FireWire 800 eftersom den har Raid 0 och 7200 rpm diskar i sig. Men det finns ju rätt många billigare diskar med FireWire 400 utan raid som funkar fint också. Att köra en disk utan raid på FireWire 800 är lite slöseri med pengar, då går det i stort sett lika fort med FireWire 400.

1
Bevaka tråden