Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fryst eMac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-15 09:16

Hej undrar om någon har tips på vad som kan vara felet med min eMac. Efter start fryser sig eMacen brukar ta 5-10 min innan det händer vid kall dator, om datorn är varm och man startar om kommer ingen bild alls*??

Tacksam för svar

Hälsningar

Bio

Låter som moderkortet. Verkar som att om det finn en kompunent som inte fungerar längre när den är varm. Kanske är det grafikkortet eller något annat - på eMacens moderkort finns jo allt.
Du kan testa om du få någon bild på en extern skärm om du ha en adaper men jag tror du få samma resultat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-15 10:21

Tack för svaret, låter inte bra, misstänker att det blir svårt att byta. Någon som vet om det går att byta moderkort på en eMac och till vilket pris?

Kolla på ebay. En moderkort hos apple kommer väl kostar lika mycket som restvärdet av datorn. Om du ha en drulleförsäkring kan du jo kolla om de kommer betalar skadan mentroligtvis kommer det inte lönar sig. Visst kan det vara lite tufft att byta men med verktyg, försiktighet och tålamod kan man byta det själv.

1
Bevaka tråden