Mkt Besviken på UPS!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-15 00:11

Det stog att jag skulle få min macbook den 14 alltså igår (beställt den 25/1) väntar o väntar på ups.. kollar sidan igen o då står d att den kommer den 15 ist. ringer till ups o frågar vad d e som händer får ett svar att d e fel med deras sida o den HELT säker att den påväg o jag får den idag (14). efter kl fem när dom slutar leverera kollar jag sidan igen o då står d att dom behöver vägbeskrivning för att komma hit!! blir så trött på sånt o d e inte första gången sånt händer förr skyllde dom på att dom inte hade portkoden villket jag skrev in! tycker att ups är mkt oseriösa dom kan åtminstonde ringa o fråga ifall dom har problem, lr har dom inte nån gps lr liknande?
dom kan ju inte förvänta sig att man ska vara hemma o vänta på deras leveranser som inte kommer!!:tveksam:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-15 20:53

UPS levererar alltid sina paket i tid. Om det blir försenat är det "i tid med nytt leveransdatum" som det så fint heter.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-16 19:01

Jag väntade hela dagen idag på mitt paket från UPS som skulle levereras idag mellan 9-17. 16:57 ringer jag UPS och frågar vart mitt paket har tagit vägen. De sa att de ska ta reda på vart paketet är och ringa upp mig. Jag ger dom mitt telefonnummer, min portkod, min våning och informerar om porttelefon och hiss. Efter 45 minuter ringer dom och säger att de har lagt paketet på en bil nu och att jag ska få det inom en halvtimme eller på måndag om någonting mer går på tok. Nu sitter jag här utan paket och får en tråkig fredagskväll. Kul när man skippat hela dagen för att vänta på paketet.

• Oregistrerad
  • 2007-02-16 19:43

Samma sak här,
Beställde en ACD 23" + ett par ipod lurar för några veckor sen. Jag fyllde i alla uppgifter på AppleStore och kollade status på Apple + UPS.

När klockan blev 15.00 samma dag som skärmen skulle komma (Var tvungen o ta ledigt då jag beställde den till hemmet) blev jag orolig och kolladef status.
Unable to deliver bla. bla. Ringde UPS och fick prata med en mycket otrevlig dam som hävdade att jag inte angett någon Portkod på paketet, skitnsnack sa jag och hävdade att jag gjorde det. Då kollade hon och upptäckte att portkod bara stod på ena kollit till paktet.

Jaha sa ja, då har ni gjort fel och föreslot att du skulle göra ett till försök samma dag, men det går såklart inte då dom bara gör ett försök samma dag, även fast felet var deras. Deras förslag var att jag skulle komma och hämta paktet hos dom istället, då dom ligger i bromma och jag bor där. Visst sa jag, men det kommer kosta er 100 Kr i bensinpengar. Då blev det förslaget inte lika roligt helt plötsligt. Då la jag på luren efter att dom sagt att dom skulle försöka imorgon igen.

Nästa dag kom dom, och det var samma chaufför. Han skrattade bort sitt misstag med portkoden precis som folk inte har något annat o göra än att vänta på paktet.

Då ringde jag Apple och påpekade att jag var otroligt missnöjd, framförall med hur tanten på UPS hade varit så nonschalant mot mig och jag krävde kompensation. Eftersom jag köpt ett par ipod lurar för 400 kr också så föreslog jag att jag skulle få dom gratis, vilket dom gick med på, så det var iaf. scysst.

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-16 20:11

Dagens I-landsproblem...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-17 11:13

"Kunde du inte parkerat lite närmare parkeringsautomaten!?!?!"

Du har helt rätt. Tack för att du ger mig en spark i röven. Nu känns helgen lite trevligare igen.

UPS hyr in tjänster från BOX....

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-18 22:13

Jag är säker på att jag har sett bruna UPS-bilar köra här i krokarna. Det är möjligt att jag bor för nära UPS i Bromma (jag är i Uppsala).

1
Bevaka tråden