uppdatera d-link 804

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och sliter mitt hår över en d-link 804. Tänkte uppgradera firmware till 2.05, men installationsprogrammet vill inte hitta routern. Kör det i vpc 6, eftersom det inte finns installationsfiler för mac. Jag vet att det ska/borde gå eftersom jag för knappt ett år sedan lyckades med samma konststycke, men då var det 2.04 som installerades via vpc 5.

Normalt kör jag över airport, men har nu kopplat in mig med kabel direkt i routern. Nätet funkar hur bra som helst när jag håller mig till x, och det går även att surfa runt i exploder 6 för pc. Men som sagt, routern och installationsprogrammet får inte kontakt.

Är det möjligen någon som gjort detsamma och lyckats?

va!? jag trodde jag hade senaste firmware! och jag som just uppgraderat till 1.34. och så snackade du om 2.06 för nästan ett år sen. Vad har jag nu missat?

• Medlem
  • 2004-03-22 01:52

Ser inga hinder varför det inte skulle fungera i VPC. Har du hämtat rätt Firmware version från D-link.se? Här om det är en DI-804 utan bokstäver efter.

Ursprungligen av XedoZ:

Ser inga hinder varför det inte skulle fungera i VPC. Har du hämtat rätt Firmware version från D-link.se? Här om det är en DI-804 utan bokstäver efter.

aha! min har bokstäverna HV efter. vad betyder det?

• Medlem
  • 2004-03-22 10:52
Ursprungligen av David Slättne:

aha! min har bokstäverna HV efter. vad betyder det?

En nyare revision. Här kan du hitta firmware till den.

1
Bevaka tråden