Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FON-användares trafik

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Linus-Fonera, och då och då är det faktiskt någon som använder mitt publika nät. Kul!
Vad som inte vore så kul är om användaren pysslar med DC++ eller liknande så att antipiratbyrån spårar upp min IP och kommer och beslagtar mina datorer.
Finns det något enkelt sätt att se ungefär hur en FON-användare nyttjar anslutningen?
(svar av typen 'Eftersom du har skaffat en FON-router så får du skylla dig själv vad som händer' undanbedes, jag vet ungefär vad jag har gett mig in på)

En annan sak jag undrar är om det är möjligt att få någon information om en FON-användare baserat på dennes 'nick' (som ju dyker upp i min log)? Det vore lite kul att se varifrån de som loggar in är, t ex...

Peace!

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Du är inte ansvarig inför lagen, där är det den som anklagar dig för något som bortom rimligt tvivel måste bevisa att du gjort det de beskriver att du gjort.

Sant, och därför är jag inte speciellt orolig. Men det har ju visat sig att man inte behöver vara skyldig till något enligt lag för att råka ut för beslag av utrustning...

1
Bevaka tråden