Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra @mac.com till annat

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

jag har precis startat ett nytt företag som säljer designade mc-hjälmar. Eftersom jag vill differentiera mig och köra på design/mode stuket så vill jag även skicka ut snygga sälj-mail och jag fann att .Mac Mail kunde erbjuda mig detta. Jag vill kunna skapa allt direkt i mailet (bilder och så) utan några attachments för att jag själv hade inte öppnat ett attachment från någon jag inte känner. Nu är min fråga;
kan jag ha mitt domän namn efter @ istället för @mac.com?...dvs jonatan@mindomän.se istället för xxx@mac.com. Jag vill skicka från företagets namn så att säga. Jag vill inte betala för ett .Mac konto och inte kunna använda det fullt ut. (det är ett one.com domän som jag har nu...om detta skulle vara någon skillnad)

Eller...om någon vet ett annat bra mail appl. som ovanstående skulle fungera i.

Tack på förhand
Jonatan

ok....
lekte runt lite med datorn och fann att Entourage fixade det jag ville....hoppas även att alla småproblem som folk har haft med att skicka från mac till pc och html kodning m.m. (som det stog om i några andra inlägg) inte uppstår nu för att entourage är ms-baserat (eller har jag fel?)

Thanx anyway
Jonatan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 23:30
Ursprungligen av jdychawy:

ok....
lekte runt lite med datorn och fann att Entourage fixade det jag ville....hoppas även att alla småproblem som folk har haft med att skicka från mac till pc och html kodning m.m. (som det stog om i några andra inlägg) inte uppstår nu för att entourage är ms-baserat (eller har jag fel?)

Thanx anyway
Jonatan

Budskapet i mailet vara så tydligt och intressant att det lockar till köp UTAN klatschiga bilder. En del mottagare kommer aldrig att se annat än text beroende på inställningar i mailprogrammet eller att de använder vissa webbmailtjänster/gränssnitt. Alltså - testa ALLTID hur mailet ser ut som ren text.

Ge ett incitament till att svara på mailet.

Testa mot några av de vanligaste spamfiltren eftersom du skickar via en domän (mac.com) men från en annan (någotannat.com). Spamfilter brukar inte gilla det.

Undvik tabeller i mailet.

Undvik att skicka för mycket tunga bilder i mailet - lägg dem på en server (obs - på din egen domän) - bonusen blir att du får lite statistik över dina mail.

Ha helst inga andra länkar i ditt mail än sådana som pekar till din egen domän (återigen spamfiltervarning). Ska du länka externt så kör via din egen domän (någotannat.com/pekas_till_annan_sida/)

Testa mot de vanligaste gratistjänsterna att mailet ser bra ut.

Om du ska skicka större mängder mail (typ över 500) så se till att använda en separat programvara.

Var snäll - spamma inte utan se till att alla privatpersoner önskar sig dina mail. '

Om mottagaren inte är tvungen att ta emot mailet pga ett avtal med dig så erbjud möjlighet att avsäga sig vidare utskick.

Lycka till.

1
Bevaka tråden