Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man en dvd för tv-visning?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helst ska det bli ett bildspel på dvd som visar bilderna automatiskt på tvn från dvd-spelaren. Kanske också med musik. Men hur får man alla bilder från iPhoto till dvdn och som bildspel?

Så här kanske eller läs i hjälpen:

OK, tack! Jag tror att jag testade det en gång, men det fungerade inte. Kanske valde jag för många bilder då, så att det inte fick plats på en dvd? Att man ex. för över 3000 bilder till iDVD kan man se, men hur man ser hur mycket Mb det är vet jag inte hur man ser.

En bild-DVD är dels som en videofilm med bildspelet du skapat, men kan även innehålla en mapp med originalbilderna. Leta efter att ta bort det senare valet i programinställningarna

Här har du nog svaret på ditt problem:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302961

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-13 20:20

Ett alternativ är att man öppnar iDVD och där skapar bildspel (tryck på plusknappen nere i hörnet). Då kan man enkelt bygga menysystem så att man kan ha flera bildspel att välja på. Man kan också ställa in att bildväxling skall ske manuellt (med TVns fjärrkontroll), något som jag föredrar efteersom man då kan bläddra fram och tillbaka (tillbaka kan ha problem om man använder övergångar).

Tips: Apple-loggan kan man stänga av i iDVDs inställningspanel.

1
Bevaka tråden