Skum annons på blocket.se

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade en annons idag där en snubbe säljer nya (Honkong importerade) MBP 17 och 15 för 12995kr och uppåt.
MBP 2,16 15" kostar HK$ 15,400 på Applestore Honkong och HK$ står i ca 0,85 det blir 13000:- ca. Sen tilkommer frakt och ev förtjänst för personen i fråga.
Han vill ha 3000.- i hanpenning.

AKTA!!!

• Oregistrerad
  • 2007-02-13 15:09

Vad kostar den i Sverige då?

19595:- för den billigaste.
Den han vill ha 12995:- för kostar 24495:- i sverige

Dessutom står det mobilnummer i annonsen som inte finns på Eniro eller hitta.se

• Oregistrerad
  • 2007-02-13 15:52

Han kanske har kontantkort? Prova att ringa... Det är ju rätt allmänt känt att datorerna är billigare i alla "kina-länder"... inte för att jag är intresserad, men det finns ju sett att testa honom på. Erbjud betalning via PayPal eller Payson - eller InternetGirot... Ring och prata med honom, vägra en direktöverföring. Be att få bilder på produkten, tagna med egen digitalkamera med tid och datumstämpel på...

Man får vara försiktig ibland.
Just det där med 3000;- handpenning är sånt som han kan tjäna stort på om många går på en lurendrejeri-annons.

Så, var försiktig, chansa om du vågar, men tänk på riskerna.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-13 19:04

Handpenning Sure - ge mig en kopia på ditt pass och en dag så jag kan kolla upp dig. Nema problema Inte? Adios.

Jag har inte tänkt att köpa någon!
Ville bara upplysa folk om att det är skumt att någon säljer nya datorer så billigt.

Annonsen finns på blocket inlagd idag om någon vill kolla...

Sen låter det skumt att man kan få dom specade med svenska tangentbord från hongkong.

Vet någon om det är möjligt?

• Oregistrerad
  • 2007-02-14 12:21

Skickas inte alla datorer från HongKong??

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-14 18:29

Stulna?

Scumpi: Nej, datorerna skickas inte från Hong Kong, de kommer från en stad i närheten av Shanghai.

1
Bevaka tråden