Kullander vs Apple Store

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-13 14:17

Ja.. Då skall man köpa sig en MacBook i veckan, men man har ett litet knivigt val.

På Kullander&Kullander får jag 5% studentrabatt och då kommer följande priser:
Alla jämförelser gäller billigaste macbooken.

10255 kr så bjuder Kullander även på uppgradering till 1gb minne (1gb)
12611 kr blir priset om jag vill ha 2gb minne (2gb)
11655 kr blir priset om jag tar den billigaste datorn på kullander (med 1gb minne) och uppgraderar själv med 2 gb kingston minnen, som kostar ca 700kr st. (2gb kingston)

På applestore blir priserna dessa:
9715kr (0,5gb)
10381kr (1gb)
11947kr (2gb)
11115kr (2gb kingston)

Som synes blir datorn billigare på Kullander&Kullander om jag nöjer mig med 1gb minne.

Jag har dock aldrig ens kört en mac innan så jag har faktiskt ingen aning om jag måste ha 2gb eller om jag kan nöja mig med 1gb... Vad säger ni här på forumet? (ps, jag har en ganska tight budget så kan bli lite nudlar lite längre om jag kör på 2gb)

MvH Oskar

Ps. Är dessa 512mb stickorna lättsålda på andrahandsmarknaden? Isåfall kan ju det räknas in i beräkningen...
Pss. Jag köper ju hellre på kullander om det inte spelar så stor roll, alltid skönare över disk.

RAM-minne kan man aldrig få för mycket av. Mindre än 1gb tycker jag inte du ska utsätta dig för.

När det gäller val av återförsäljare och du bor i Malmö kan jag bara gratulera. Köp din mac hos Kullanders. Trevligare Äppelkrängare finns nog inte. Dom har dessutom en försäkring som är billigare än Appelcare och mycket mer långtgående.

Köper du från Appelstore får du förklara vem du är och vad saken gäller från noll varje gång du ringer. Men inte förrns du tvingats lyssna på samma gamla trötta tolkning av Vivaldis årstider i TELEFÅÅÅN!

/david

Jo en sak tilll. Marknaden är såvitt jag förstår näst intill översvämmad av 512:or. (hoppas jag har fel)

• Medlem
  • Lund
  • 2007-02-13 17:24

Man spar ju ca 500 kr om man köper på applestore, men är det som du säger riktigt schysst service på kullander så är det ju lätt värt att handla där (jag bor faktiskt i lund, men malmö är nära ). Får väl helt enkelt åka dit och se vad de går för i veckan

1
Bevaka tråden