Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rullgardinsmeny och problem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-11 20:31

jag håller på uppdatera hemsidan, och behöver hjälp med ett script som jag får att fungera.

www.radicast.se/index07.html

Det är rullgardinsmenyn som jag vill skall öppna en ny sida i framen under "top" där scriptet nu ligger, alltså i framen som heter "body".

Ett till problem:

Fortsättninnegn på ramen som jag byggt med hjälp av en bakgrundsbild i "bodyframen" stämmer ibland inte ihop med bilden på xc90´n i "top-framen", jag vet inte hur man löser detta, räcker det att jag ändrar antalet pixlar i bilden för att den inte skall hoppa fram och tillbaka. eller finns det ett bättre sätt att lösa det på ?

  • Medlem
  • 2007-02-11 20:56
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vill du ha någon som helst kontroll och finkänslighet i positioneringen föreslår jag att du använder dig av CSS. I längden är det dessutom bättre än att ha all formatering inuti innehållet.

Edit, såg nu att du använde CSS + styles i koden. Det är dock fortfarande en bra idé att dela upp innehåll och utseende.

Tackar !, jag skall läsa på mer om hur jag skall göra det, det låter som en bra ide för att också enkelt kunna ändra nåot i utseendet framöver.

hur gör jag med rullgardinsmenyn då ? jag har sökt runt mycket men de koder jag hittat får jag inte att fungera

1
Bevaka tråden