Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utgående e-post, .Mac, SE k800i och Telia

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 19:26

Använder .Mac för min e-post (IMAP). SSL, port 587 och smtp.mac.com. Min telefon, som kan ta emot min e-post, hittar inte min smtp-server. Kan det vara så djävligt att Telia har blockerat port 587 också?

Om jag då faller till föga och använder mig av Telias SMTP-server kan jag väl inte spara utgående e-post i sent-mappen hos .Mac?

Jag har dessutom, för ett par år sedan, blivit blockerad av vissa mottagare, då domänen i mitt e-brev inte stämde med SMTP-servern! Har någon annan haft något liknande problem?

Jag har ej Telia hemma utan endast för mobilabonnemang, och hemma fungerar det alldeles utmärkt med .Macs SMTP server och port 587!

Vänligen, Ylan

Jag har port 25 inställd i min K800i för att skicka mail med .mac. Har även jag Telia. Använder smtp.mac.com.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 19:51
Ursprungligen av Rickard A:

Jag har port 25 inställd i min K800i för att skicka mail med .mac. Har även jag Telia. Använder smtp.mac.com.

Men då kan du inte använda SSL? Lösenord? (Har inte använt port 25 på så länge, det brukar ju inte fungera hos de flesta ISP:er)

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 20:07

Iofs är väl inte SSL så viktigt när jag inte skickar via arbetsgivarens nät! Det fungerade bra iaf. Tack för snabbt svar!

Vänligen, Ylan

Nej jag använder inte SSL när jag skickar via mobilen. Har inte haft det behovet och port 25 funkar i mobilen.

Vilken port ska jag använda i Thunderbird när jag ska skicka meddelanden från mitt .mac-konto!?

Jag får det inte att fungera med varken 465, 587 eller 20!

1
Bevaka tråden