Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spelkort har fastnat i DVD-spelaren

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son har stoppat in ett spelkort i DVD-spelaren i min MacBook. Är det någon som har förslag på vad man bör göra. Eller är det bara o inse att jag måste lämna den till service och vara utan datorn en tid.

Hmmm vet hur det känns! Min dotter stoppade in en 50 öring i disketstationen på familjens pc. Hon strålade som en sol när hon berättade att hon hade hittat en ny sparbössa. Jag lyckades få ut den med en glasspinne med lite häftmassa på. Kanske kan du använda ett annat kort med dubbelhäfftande tejp på. Lycka till!!

Jag vet inte om jag vågar eller om det vore så klokt att pilla med något i spelaren. Jag antar att jag får lämna in den.

I en Schweizisk armekniv finns i vissa modeller en liten pincett, den är smal nog att komma in i och greppa spelkortet. Skaka lite på datorn så att det ligger närmast, sedan är det nog en fråga om att känna sig fram. Ha strömmen på så att du känner när du kortsluter något.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-14 20:40

Lockpipa för spelkort

Man kan ju försöka locka ut kortet med någon slags lockpipa

Kanske finns någon för spelkort eller dylikt på den här siten

1
Bevaka tråden