Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aMSN frågor

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-02-09 23:30

Jag har precis provat det för mig nya programmet aMSN, främst för att kunna chatta med bild med den inbyggda camen i iMacen. Jag tyckte det var lika kul som en normal fjortis verkar tycka

Vad jag undrar som ny användare är om det finns något sätt eller inställning att göra den stabilare med? Just kameran låser sig med jämna mellanrum och går igång först vid omstart. I synnerhet om jag pratar med mer än en person och båda kan se camen.

De loggar som sparas i bibliotek/application suppor/amsn/användarnamn/webcam har filändelserna .cam och .dat

Dat-filen har fått sig en VLC logga men startar inte och är bara på 4 k

Själva filmfilen är antagligen den som har ändelsen cam eftersom den i mitt fall efter en timme är på 60 mb. Men hur och med vad spelar jag upp den om jag vill?

Några andra bra tips och dylikt man kan behöva veta?

Du har säkert gjort det men nämner det inte, har du provat öppna cam-filen med VLC också? 1 Mb/min låter även lite lite.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-02-10 19:49

Kan iofs varit mindre än en timme + att det var rätt litet fönster och låg upplösning. Testat den med VLC, Quicktime och aMSN men inget vill öppna den.

Nåja, det är inte säkert att videochattar går att spara i form av en film? Det står inte med i feature-listan och ingen av de plugins som listas på sidan verkar göra det heller. Inte heller på Mac-versionens webbsida står något om detta. Har du kollat i forumet?

Om du öppnar den filen med Textredigerare, vad innehåller den?

(Som en jämförelse, man kan få iChat att spela in videochattar, men det kräver en plugin som heter tex Conference Recorder från Ecamm Network).

Ok, hittade denna tråd:

http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=5878&highlight=cam
"I made some webcam sessions with my friends. It worked perfectly and I can replay these recordings il the history section. "

http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=9519&highlight=cam
"There is no way on Mac at the moment. Sorry! There is only one way, but it is on Windows" (Den tråden innehåller även ett kommando att öppna videologgen).

En möjlighet för att konvertera filmen kanske kanske är att använda en Windows-burk, eller spela upp filen och spela av den delen av skärmen och spara det som en film, eftersom den filtypen är någon icke-standard-eget-påhitt. Men det är inte säkert att detta går alls. Men spela in skärmen och få en Quicktime kan man få med detta utmärkta program: SnapzPro X 2.0.3. $69 för versionen som kan spela in video.

Ursprungligen av Taz_1999:

Ok, hittade denna tråd:

http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=5878&highlight=cam
"I made some webcam sessions with my friends. It worked perfectly and I can replay these recordings il the history section. "

Översättning: Jag har gjort en del webbkamera-sessioner med mina vänner. Det fungerade perfekt och jag kan spela upp inspelningarna i historie-sektionen.

Historiesektionen refererar till att du har en historik på varje kontakt där du kan se alla tidigare samtal. Det är där du skall kunna se och spela upp även webbkamera-sessionerna. Om du nu sparar historiken vill säga.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-02-12 16:08
Ursprungligen av ThomasC:

Filmerna kan endast spelas upp i aMSN....och hittas på repsektive delatagares "sessionsarkiv".......

Ursprungligen av Taz_1999:

Översättning: Jag har gjort en del webbkamera-sessioner med mina vänner. Det fungerade perfekt och jag kan spela upp inspelningarna i historie-sektionen.

Historiesektionen refererar till att du har en historik på varje kontakt där du kan se alla tidigare samtal. Det är där du skall kunna se och spela upp även webbkamera-sessionerna. Om du nu sparar historiken vill säga.

Slarv av mig. Upptäckte det lustigt nog strax innan era svar damp ner i mailen genom att jag av misstag högerklickade på någon av de användare jag pratat med tidigare och där hittade jag valmöjligheten.

tack för hjälpen!

(Ps: Något share- el freeware som kan ordna det hela i något annat filformat typ Quicktime vore kul... men det ä inte livsnödvändigt)

  • Oregistrerad
  • 2007-02-10 23:46

Du spelar filen med aMSN's egna filvisare, det är enda alterantivet tror jag

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-02-11 16:06
Ursprungligen av Taz_1999:

En möjlighet för att konvertera filmen kanske kanske är att använda en Windows-burk, eller spela upp filen och spela av den delen av skärmen och spara det som en film, eftersom den filtypen är någon icke-standard-eget-påhitt. Men det är inte säkert att detta går alls. Men spela in skärmen och få en Quicktime kan man få med detta utmärkta program: SnapzPro X 2.0.3. $69 för versionen som kan spela in video.

Tack för tipset, har funderat på om det finns program som motsvarar Audio HiJack, men som spelar in film istället, gärna som är share- eller freeware isåfall. Riktigt värt $69 är inte funktionen för mig så viktigt är det inte, men det vore absolut kul att ha möjligheten att göra det.

Ursprungligen av studiox:

Du spelar filen med aMSN's egna filvisare, det är enda alterantivet tror jag

Hmmm... det enda jag testat nu är att dra filen till aMSN ikonen och då händer absolut inget. Borde inte det räcka?

Ok, du läste inte mina länkar?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-02-12 08:11
Ursprungligen av Taz_1999:

Ok, du läste inte mina länkar?

Jo då fast jag tyckte inte jag hittade så mycket som hjälpte mig, med reservation för att jag missade något eller att något verkade för avancerat för mig. :">

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-02-12 09:23

Filmerna kan endast spelas upp i aMSN....och hittas på repsektive delatagares "sessionsarkiv".......

1
Bevaka tråden